• Trinity78

Vet du vad det är för skillnad på apostrof och accent på tangentbordet?

Nu utgår jag kallt ifrån att allas tangentbord ser likadana ut

Backspace är knappen man suddar med. Ser ut som en pil som pekar åt vänster <---

Reality is a bore
  • Svar på tråden Vet du vad det är för skillnad på apostrof och accent på tangentbordet?
  • Danbala

Gívètvîs har jag koll på det!

Fast enkelfnutt resp. bakåtfnutt, och en massa andra söta namn har de också...

(Vad grav accent skulle ha för fnuttnamn kommer jag inte på! )

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • Filippinan

Vilken underbar omröstning! Haha, det är viktiga grejer det här!

* * * Mamma till världens sötaste pojkbebis * * *
  • Trinity78
    Filippinan skrev 2006-07-05 16:05:19 följande:
    Vilken underbar omröstning! Haha, det är viktiga grejer det här!
    Absolut! Jag får rätta alltför många misstag i andras texter på jobbet *suck och stön*
    Reality is a bore
  • Filippinan

Trinity: lite OT men det handlar ändå om apostrofer: är du en sådan som hatar när det på svenska skyltar står "Kalle's korvmoj" eller "Fabian's fotograffirma"? Det är nämligen jag.

• Danbala
    Filippinan skrev 2006-07-05 16:42:01 följande:
    är du en sådan som hatar när det på svenska skyltar står "Kalle's korvmoj" eller "Fabian's fotograffirma"? Det är nämligen jag.
    "en sådan som hatar"? Pffft. Om man bara "hatar" det är man ju en slappis! Jag blir rasande! Jag ser rött! Jag fnyser och frustar, skrapar med klövarna och kastar mig sedan över allt folk i närheten och biter dem i knäna!

Bara "hatar"? Tsk, tsk...

Flört
    [...nyfiken i en (dum)strut...]
  • Trinity78

*asg* Jag håller med Danbala. Jag föraktar den typen av skyltar.

Reality is a bore
  • Filippinan

Hahaha!

• Laire
    Filippinan skrev 2006-07-05 16:42:01 följande:
    Trinity: lite OT men det handlar ändå om apostrofer: är du en sådan som hatar när det på svenska skyltar står "Kalle's korvmoj" eller "Fabian's fotograffirma"? Det är nämligen jag. * * * Mamma till världens sötaste pojkbebis * * *
    Eller när de gör ännu mer fel och faktiskt skriver "Anders´s" på skyltfönstren!
    Min signatur stack på semester och lämnade mig ensam här på FL
Svar på tråden Vet du vad det är för skillnad på apostrof och accent på tangentbordet?