• Lilanthe

Vilket disneyland är bäst?

Som sagt, vilket disneyland tycker ni är bäst? Hur många finns det egentligen nu?

Berätta för mig, jag och min sambo har planerat att resa till ett av disneylanden på bröllopsresa, då måste man ju åka till det bästa.

• Svar på tråden Vilket disneyland är bäst?
  • Tjej 83

Paris har ja vart i. mycket roligt. men sååå mycket folk mitt på sommaren.. fast de är de la i florida med haha..
    paris är ju fint annars också och romantiskt. välj de..

• Lilanthe

Tjej 83

Jag är inte så säker på det, jag funderar på om de i USA är bättre. Jag har varit på Eurodisney en gång, men det var länge sen, kommer inte ihåg så mycket.

Man får ju se vilket som är bäst kostnadsmässigt med.

• qlurig

jag har då bara varit i florida och det var på min bröllopsresa... kan säga att det var något av det bästa jag gjort.
    så jag röstar på florida

• Lilanthe

qlurig

När jag tittar på nätet, så tycker jag faktiskt att Florida verkar bäst.

Är det många som åker till disneyland på bröllopsresa tror du? Vi tänkte vi var lite konstiga som ville göra det:)

• sweetpea

Ja, och jag tänkte faktiskt också att ni var lite konstiga som ville göra det...Okej att göra det som en kul grej om man ändå är i Florida/Californien/Paris, men att styra upp hela resan kring det..?! Aja, alla är olika!

• Tulpanisa

Jag har varit i Florida, det var helt underbart!

• Lilanthe

sweetpea

Ja, men vad kan vara mer romantiskt än disney?

• sweetpea

Typ..allt? =)

Disney för mig är plastig underhållning för barn, ett företag som nuförtiden inte representerar några andra ideal än de rent kapitalistiska. Det handlar inte om att skapa unika filmupplevelser längre, det handlar om att sälja så många plastiga prylar som möjligt till så många barn som möjligt, världen över. Hur skulle det kunna vara romantiskt?

Och att åka över halva jordklotet till en park för att trängas med folk uppklädda till ljusstakar för att åka tuff-tuff tåg, äta svindyra måltider och lyssna på skrikande barn i Musse-hattar känns inte som någon särskilt romantisk sak att göra. Eller är det att åka omkring i plastsvanar under vattenfall i en damm medan fyrverkerierna sprakar över Askungeslottet som är romantiskt?

Framför allt är Disney för barn, och att centrera en bröllopsresa kring barnaktivteter tycker jag är udda, men inte romantiskt.

Men - alla har olika åsikter om vad som är romantiskt, och även om jag tycker att det verkar helknäppt behöver det inte vara det! Och detta är inte alls vad din tråd skulle handla om, så ny ska jag sluta babbla.

• Lexie

Hej!

Här är en som förstår dig PRECIS! Tycker också disneyland är sååå mysigt, charmigt och romantiskt. Jag har varit i alla disneyparker förutom det i Tokyo. DisneyWorld är klart störst och där finns mest att göra. Så vill ni spendera typ en hel vecka på disney så är det bästa alternativet. Där finns flera parker förutom den klassiska, bland annat en stor djurpark. Men helt klart charmigast är ju Disneyland i LosAngeles CA. Den är äldst och känns mest "orginell" och är perfekt för en helg. Om ni vill resa närmare så är Eurodisney också mysigt men man hinner gå igenom hela parken på 1 dag om man kommer tidigt.
    Kan också tänka mig att åka dit på bröllopsresa! Är värsta disneyfreaket!

Lycka till, och fråga gärna om det är nått.

Kram

• Lilanthe

sweetpea

Men det är ju inte för barn, det är jättemånga som går dit utan barn, parkerna verkar mer anpassade för vuxna tycker jag. Eller för de i den åldern som har växt upp med disney. Min pojkvän och jag var på Disneyland i Tokyo, det var inte dyrt, det var inte dyr mat, och det var inga skrikiga ungar där heller.

Lexie

Vi vill nog åka på långresa till något ställe, så det lutar mot det i Florida. Det är ju stort, så man kan gå runt läääääääänge, vilket är det man vill:P

• sweetpea

Jag har inte varit i Tokyo, så den parken vet jag ingenting om. Den kanske är helt annorlunda. Jag har bara varit på Disneyworld och det kändes, som sagt, väldigt barnsligt, plastigt och fejkat. Men att åka berg-och dalbana är alltid roligt!

Äh, som sagt, vill du åka så gör det! Skit samma i vad jag tycker.

• Lilanthe

sweetpea

Precis:) Jag och min pojkvän tycker det är väldigt romantiskt och roligt. Vi älskar disneyfilmer, vi älskar det gulliga med disney. För oss så är det perfekt.

Det finns ju en del som åker på solsemester på bröllopsresa, det förstår inte jag hur man kan göra. Fy sjutton vad tråkigt att ligga och sola och bada hela dagarna.

Svar på tråden Vilket disneyland är bäst?