• zoffelie

Akut tips på en smidig strandfika tills i morron!!

Behöver lite tips på vad man kan ha med sig i fikakorgen till stranden i morgon. Smidigt lätt och ändå ska man bli mätt.
    Vad har ni meed er i era korgar????
  • Svar på tråden Akut tips på en smidig strandfika tills i morron!!
  • Lola Jämtland

Pastasallad o dressing på tub/flaska!
    Mjukt bröd oxå.

• zoffelie
    Lola Jämtland skrev 2006-07-05 18:11:30 följande:
    Pastasallad o dressing på tub/flaska! Mjukt bröd oxå.
    Ja men då måste jag handla. Fast det va ju smart. Hmm undrar om dottern äter pastsallad...och hålelr den sig bra i kylväska?!
  • Lola Jämtland

Det håller sig jättebra i kylväska...

Min dotter är iaf galen i pastasallad!

• zoffelie

Okej...ja ajg få helt enkelt pka och handla. ack för tipset. Nga andra förslag du kan komma på eller lite ingredienser. Och gärna bra tips på fika...blir tråkigt med bara kanelbullar i längden..och kex som smälter

• Lola Jämtland

När jag gör pastasallad brukar jag ha tex pastaskruvar, köttbullar, osttärningar, fetaost, rödlök, sallad o melonbitar. Mums!

• Lola Jämtland

o gurka såklart oxå.....

O gröna oliver vid sidan om för de äter bara jag.

• zoffelie

Det blev en pastasallad med kassler och skruvar...o så massa grönsaker såklart. Ooo vilken tur du skrev oliver. Jag visste det va något jag ahde glömt. Det få jag lägga på i min lilla bunke i morron. Vi har redan ätit till kvällsmat. Dottern åt TRE omgångar Så den va godkänd...*s*
    Men när jag va o handlade slog det mig att det är faktiskt billigare att köpa två färdiga pastasallader än att göra egen. För gud va dyrt det blir när man bara ska göra till två
    Men men god blev den...la i lite osttärningar också och lite citron och dressing över allt*smaskens*

Melon köpte jag det också

Svar på tråden Akut tips på en smidig strandfika tills i morron!!