• Anonym

Någon som skelar?

Jag har riktiga komplex för att jag skelar. Jag har länge funderat på att operera mig, men inte vetat om man kan som vuxen. När jag var barn ville läkare och mina föräldrar att jag skulle operera mig men jag vågade inte då.

Hur fungerar det som vuxen, finns det risker och hur stor är chansen att resultatet blir bra? Betalar gärna själv hos privatklinik, men skulle vilja ha lite kommentarer och tips!

• Svar på tråden Någon som skelar?
  • Anonym (tant)

jag skelar oxå lite ,men har andvänt linser o de har hjälpt...

• Fiaflopp

JAg skelar och har opererat mig 4 ggr...
    Första gången var jag bara 4 år,andra var jag 18 och nu gjorde jag en op i Dec och en nu i April och jag är vuxen så visst går det,jag är nästan BRA i min skelning nu...

I vilket landsting bor du?

• Anonym

anonym(tant):
    Jag skelar ganska mycket, särskillt när jag är trött varit i solen länge. Har läsglasögon med de hjälper inte.

• Anonym

Stockholm. Jag orkar inte stå i kö flera år. men har ingen lust att betala 22000*4 heller...

• Fiaflopp

Då är det aldeles lungt....jag går på HS och läkaren är jätteduktig,inga köer heller och kostar ett vanligt läkarbesök!
    Ring skelningsmottagningen på Huddinge Sjukhus...då de frågar "vuxen eller barn" så säger du barn...läkaren heter Thomas Krebser,säg att du vill att en läkare ska kolla din skelning och att du vill gärna försöka operera den...

• Anonym

Men varför ska jag säga barn?

• Anonym (tant)
    Anonym skrev 2006-07-05 18:18:21 följande:
    anonym(tant):Jag skelar ganska mycket, särskillt när jag är trött varit i solen länge. Har läsglasögon med de hjälper inte.
    har du prövat med linser.min systerson skelar jätte mycke han har linser o de fungerar..
  • Anonym

Nej, jag har ganska bra syn på ögonen, så allra helst vill jag inte ha glasögon alls. och linser försökte en optiker hjälpa mig att"stoppa in" men efter en halvtimme, gav vi upp, har för starka reflexer helt enkelt.

• Fiaflopp

Läkaren som jag menar är så bra jobbar på barn,och jag tror att det är lättare att få tid där men det kanske inte spelar någon roll...säg vuxen om du vill

• Anonym

Jag säger gärna barn om det är en bra läkare, men då måste de ju tro att jag är galen om jag säger mitt peronnr...eller?*nyfiken*, jag är ju långt över 20...

• rasajj

jag skelar. Opererade mig for snart tva manader sedan for att korrigera dubbelseende. Jag ar 35, sa visst gar det. Ingen skon upplevelse, men jag kan se nu. Jag gick fran utatskelning till knappt innat... Lycka till!

• Anonym

Vad skönt! Måste kännas jättebra!
    Jag skelar lite innåt...

• Anonym

Jag undrar också hur stor risken är att ens barn ärver skelningen? Någon som vet?

• Anonym (tant)

har fyra barn o ingen fått de...men min skelning kan jag kontrollera o + att den blivit bättre efter graviditeten..

• rasajj

har ocksa fyra barn, och ingen har heller. Daremot sa har bade mon mamma och moster det, och jag och min halvsyster fick det...

• Anonym

Vilken tur!
    Är lite orolig att överföra skelningen, som jag tror jag ärvt från mina släktingar, fast ingen skelar så mycket som jag...
    Min man har väldigt bra syn så jag hoppas de brås på honom!

• Anonym

saargr:
    Låter väldigt bra!
    Hoppas på samma tur!

Svar på tråden Någon som skelar?