• Molliea

Hur länge används blöjstorlekarna (Libero)?

Hej!
    Har en liten fråga till er som redan är mammor och använder Liberoblöjor till era små. Hur länge använde ni ex. Newborn, mini och midi? Och vad vägde då era små bebisar vid födseln? Skulle gärna vilja veta vid vilken månad ni gick över till respektive storlek?
    Tacksam för svar från er som är inne i blöjsvängarna :)

• Svar på tråden Hur länge används blöjstorlekarna (Libero)?
  • Sunshine81

Hej, man går efter vikten, det står på förpackningen så man bytar efterhand dom ökar i vikt.

• Molliea

Jo, jag vet det men vi har möljighet att beställa blöjor i förväg (stor order) och undrar då vid vilken månad man ungefär går över till vissa storlekar eftersom jag i dagsläget inte har en aning om de små livens viktutveckling :)

• Li73

Jag skulle ha beställt endast ett fåtal paket av de små blöjorna och lägga krutet på en blöjstorlek tex maxi då de kan ha de under en längre period
    7-14kg. Det är iallafall min erfarenhet.
    Lycka till!

• michells mamma

Det är olika från barn till barn hur mycket de väger. Men beställ lite av varje. Det är alltid bra att ha blöjor hemma. Tex på en månad går det ca 3 paket hos oss (Michell snart 9 månader väger 12 kg).

• Molliea

Har tänkt att inte köpa för mycket av de små storlekarna men hur länge på ett ungefär används ex mini och midi. Vill ju inte vara utan i början heller så man bara står där med maxi.

• michells mamma

Michell har haft maxi i ca 4 månader nu...

• skidan

Har för mig att jag använde första storleken i ca 1mån och andra strl i ca 1-2mån. Sedan blev det maxi den för 7-14kg. Vet du att din bebis kommer att tåla libero? Min dotter tålde nämligen inte pampers. Jag skulle varit lite försiktig med stororder så där direkt. Min dotter är nu 10mån och väger ca 11kg

• Realtiina

Miniblöjorna är upp till 6 kilo, men de är redan för små, även fast Ella inte ens väger 5 kilo än.. så kilo gränserna stämmer ju inte alltid.. så nu har vi börjat använda blöjor från 4 kg istället.. funkar bättre!!

• mirre2

jag använde nog libero newborn 5 6 veckor,mini ca till min flicka va 3månader,hon e 5½Månad nu o jag använder midi,men de e ju olika hur stora de små e när de föds o hur de växer,vissa börjar direkt me mini ju.Jag hade köpt mest blöjor i midi sen mini o inte så mycke av newborn.

• mirre2

och du vet ju inte om de e en mini baby som tittar ut eller en lite störe baby,jag hade nog bara köpt lite blöjor innan babyn e född.

• KissTheDawn

har precis bytt till libero maxi nu, min kille är 3 månader.

• Mamma Ninna

Många goda råd har du fått!Jag kan bara säga som så att både med tvillingpojkarna(som var 2 mån förtidiga) och min yngsta pojk(5mån) har jag haft problemet med att de har haft väldigt kraftiga lår och periodvis magar vilket har gjort att vi inte kunnat gå efter vikterna på paketen.Alex nu 5 mån har redan stl Maxi+!!!Det har han haft i dryga 1,5 månad.Newborn hade jag ett helt paket kvar sedan tvillingarna och de passade knappt Alex när vi kom hem från BB.Vägde 4260g när han kom och var 54cm lång.

• Björkeli

Madicken hade de minsta under BB-tiden... Trånga, men de fanns inga andra...

Hemma blev det 5-9kg...

När hon vart ca 1½ mån blev det 7-14kg...

När hon var ca 4mån blev det 10-16kg...

(Nu är hon 5mån)

Man får nästan testa sig fram, för det beror lite på hur kroppen ser ut på din lill*.

Madicken har tjocka lår o mage så hon har behövt byta upp en stl trots att kg skall stämma...

Som med 7-14kg. Madicken väger nu 10kg o borde kunna ha dem, men de är lite i tajtaste laget... Så 10-16kg passar hennes kroppsform bättre...

Lycka till i djungeln...

• Teskedsmamman

Totte var en månad gammal på dagen när vi bytte från Newborn till Midi...
    Vid 2½ mån ålder bytte vi till maxi....
    Och där är vi än... vid 8 mån ålder....

• Fido

Vi hade newborn första månaden. Det gick åt ett paket i veckan har jag för mig, de bajsar ju ganska ofta i början och paketen innehåller inte så många blöjor. Sen mini någon månad eller 1,5. Hon har haft midi hela sommaren (2,5-5 mån) och nu precis bytte vi till maxi. Hon är exakt fem månader.
    Tilde är ingen krallig unge. Hon har följt normalkurvan på bvc nästan hela tiden. Vägde 3225 gram när hon föddes.

• Kajsan

På förskolan där jag arbetar har vi 3 olika storlekar på blöjor.
    Och det har verkligen ingenting med åldern på barnen när det kommer till blöjstorlek där inte
    Rumpstorlek går inte efter ålder

• Molliea

Tack för era svar. Nu har jag fått lite att gå efter i blöjdjungeln :). Jo jag vet at det är en liten chansning att beställa i förtid, men innan bestälningen är gjord och så, så tar nog alltihop 1 ½ månad så vi blir tvungna till att chansa annars får vi vänta länge tills nästa gång. Ingen jätteorder direkt. Jag har nog tänkt att satsa på lite av mini och mest av midi och ev lite av maxi också.
    Tack för hjälpen!

• isabell22

Vi använder mini till ella hon är nu 59 lång och 5 kilo tung

Svar på tråden Hur länge används blöjstorlekarna (Libero)?