• woow

kliar i munnen!!! båb mer???

Den senaste veckan har det börja "klia" i munnen!!! mest i gommen...finns det nån som har likadant???
    Sen tycker jag att det kliar lite överallt...i händerna bla...
    på kvällen/natten känns det som det kliar inne i hela kroppen...

• Svar på tråden kliar i munnen!!! båb mer???
  • Ankan217

Nr 1: är du gravid? Då kan allt konstigt hända.

Annars: Klia i gommen kan det göra när man är allergisk mot nåt.

Får jag i mig nötter kan det klia. Jag har även känt av det nu i sommar, jag är gräsallergiker, så det kan klia bara för det.

Vet inte om det är att du är allergisk mot nåt, men det är mitt tips iallafall.

• woow

gravid i v 28 :)

Börjar undra om jag är allergisk mot nektariner, har ätit mycket sådana sissta tiden, men nu när jag drack apelsinjuice började det också att klia...det brukar det inte...
    Är inte allergisk mot nåt vad jag vet...

• woow

gravid i v 28 :)

Börjar undra om jag är allergisk mot nektariner, har ätit mycket sådana sissta tiden, men nu när jag drack apelsinjuice började det också att klia...det brukar det inte...
    Är inte allergisk mot nåt vad jag vet...

• Ankan217

Det kan nog vara så att du har blivit överkänslig mot citrusfrukter. Det kan ju gå över efter grav.

Jag fick utslag i armvecken när jag var liten och hade ätit apelsiner, så man kan ju bli allergisk.

Ta upp det med din BM.

Lycka till med graviditen.

• woow

tack!!! ska fråga nästa gång jag är där!!!

• annamuu

Annars är det väldigt mycket gräspollen nu, kanske kan det vara det? Även de som inte brukar känna av pollen kan ju ha känningar när det är höga halter.

• Linda MI

Jag har precis likadant! Och jag är allergisk mot bland annat gräs och Gråbo som blommar nu. Det är fruktansvärt jobbigt. Jag har också haft känningar av nektariner. Har fått för mig att frukter med kärnor ger utslag. Efter att jag blivit gravid så har jag bara blivit mer och mer känslig.
    Jag tog upp det med min Bm och det finns inget att göra, bara att stå ut:(

Svar på tråden kliar i munnen!!! båb mer???