Hur får jag fina lockar?
Nån som har nåt bra tips på hur man kan få lite lockar i ganska kort hår?Jag är klippt i en sk "Sienna-bob"....alltså inte jättekort!!Nån?
Nån som har nåt bra tips på hur man kan få lite lockar i ganska kort hår?Jag är klippt i en sk "Sienna-bob"....alltså inte jättekort!!Nån?
Puff puff
Om du inte vill använda locktång är det väl bara att använda kardborrepapilotetr.
jag kan inte stava.... papiljotter ska det stå!
Jag vill oxå ha lockar men jag försökte permeneta mig dagen före midsommar afton men det vart inga lockar utan spik rak och lika tråkigt igen så nu är jag så less på mitt hår så jag vet inte vad jag ska åt det.
Tänk.... det finns de som faktiskt får ha rakt hår. Mitt blir inte rakt mer än 30 minuter om jag så plattar det med tång... Rakt, slätt och fint hår...
Rebecca86: Då kan ju du och jag byta hår, för mitt är jag så less på att det bara är så rakt.
Fam Eklund: Ja, vi kan byta ett tag =)
Har dessvärre inga tips på hur man får fina lockar om man inte har självfall.... Funkar inte ens permanent alltså?
Har sett skumgummipapiljotter,funkar det?Eller värmespolar,nån som testat?
Värme spolar har jag testat å de funkar skit bra tycker jag
Om du ska ha lockarna för en kväll så fukta lite, krama i mousse, rulla på spolar och låt sitta tills det torkat, alt. fukta+mousse+locktång om man inte orkar gå runt med spolar i håret. Det håller mycket bättre om man har mousse i innan man lockar det och glöm inte spraya efter att du fixat till frisyren, så det håller!
Lycka till!
Jag har både skumgummi och karborre samt värmespolar. Tycker resultatet blir bäst med kardborre, går fortast med värmespolar men det håller inte riktigt lika bra.