• Arostjej

Hjälp! Ska jag välja kontantkort eller abonnemang?!

Jag var bunden till ett abonnemang 24 mån när jag köpte min telefon, det har nu gått ut men fortsätter tills jag säger upp det. Eftersom jag ringer väldigt lite så känns det onödigt att lägga ut pengar som inte rings upp. Jag var in till en butik för att skaffa kontantkort och blev då väldigt förvånad när hon sa att det är mycket bättre och billigare att ha ett abonnemang.

Stämmer verkligen det??! Förra månaden t.ex. så hade jag drygt 20 min samtalstid och skickade 20 sms. Inte mkt som ni hör, så nog borde kontantkort vara det bästa?! Eller...? Ringer och sms:ar främst inom Telias nät. Snälla, ge mig nåt bra tips på vad jag ska välja!

• Svar på tråden Hjälp! Ska jag välja kontantkort eller abonnemang?!
  • sommar2001

Om du ringer och sms:ar lite så är det inga större kostnader.
    Men det är klart om du tar ett abonnemang kan du få telefonen för 1 kr och "avbetala" den via fast månadskostnad. Tar du kontatntkort och vill ha en ny telefon så betalar du mer för telefonen än vad du gör med abonnemang.
    Sen tjänar butiken säkert mer pengar om du tar ett abonnemang.

Så vill du ja en ny telefon, ta ett abonnemang så tjänar du på det. Vill inte ha ny telefon så ta ett kontantkort.

• Arostjej

Jag vill inte ha en ny telefon, är jättenöjd med den jag har. Jag vill alltså bara komma fram till vad som blir billigast för mig när jag inte ringer så särskilt mkt...

• missteddy

minut kostanden är billigare om du har ett  abonnemang och tror sms är det med om jag inte minns fel

• Ängel1982

jag har haft mitt abonnemang länge nu och betalar ingen månadsavgift för den utan bara för det jag ringer för.
    ett nytt abonnemang innebär ju oftast att man betalar en fast avgift OCH samtalskostnader.

Jag köper ny mobil kontant utan abonnemang o använder det abonnemanget jag redan har. det tjänar man på i längden. det e ju bara att räkna vad man betalar i fast avgift på en mobil och då e det alltid mkt dyrare än att köpa den kontant direkt.

• missteddy

jag har ett abonnemang som koatar 30 kr hos telia och har 25 fria min på det så jag har ingen hög mobilräkning om kring 100 kr på en månad om jag ringen mycket

• Arostjej

Missteddy: vi kanske har nåt liknande abonnemang..?!

Senaste räkningen för min del var på hela 84 kr! Då var det en fast avgift på 40 kr och samtalsavgifter på 27 kr o moms 17 kr...

• Miss Lau

Jag ringer extremt lite och för mig blir det billigast med kontantkort. Även om det är dyrare per min så har det inga avgifter alls! De flesta abonemang har ju antingen en ren avgift, eller en minidebitering per månad.

• ejda

Comviq kontant. Knock out. är det billigaste jag hittat.. Annars är vanliga comviq helt ok också i pris..

• Ängel1982

jag har oxå ett abonnemang hos telia, jag har inga fasta avgifter alls och får 30 fria minuter per månad och skickar gratis sms mellan 22-07. så det är ett helt okej abonnemang faktiskt.

Men jag har haft abonnemang hos telia hur länge som helst så det kanske e en "morot" för oss som varit trogna länge???

Svar på tråden Hjälp! Ska jag välja kontantkort eller abonnemang?!