Alla i min omgivning ger sina barn (16mån) glass, festis,kanelbulle mm. Är det bara jag som försöker att inte ge sötsaker?!
Hej!
Jag förstår bara inte! ( lite upprörd...)Min dotter är 16 månader gammal. Jag har bestämt mig för att försöka så länge som möjligt att inte ge henne några sötsaker för jag fattar inte själva grejen med det helt enkelt!
Men jag trodde det var vanligt att man tänkte som mig med barn i den här åldern.... men vart jag än hamnar hos vänner osv med barn i samma ålder så gest det hela glasspinnar, festis,juicer i alla former, delikatessyoggi,kanelbullar och annat mer eller mindre 3-4 ggr /vecka. Vilket också resulterar i att man kan inte fika i fred för då äter de inte mat. det är ett evigt tjat o skrik och gråt så fort man ska fika lite med dem.Min dotter vill också ha bulle osv..... men hon får ingen bulle utan hon får äpple eller nån frukt som hon ÄLSKAR. Fattar ingenting faktiskt.... jag trodde barn började få sånt runt årsåldern kanske. Jag har låtit min tjej få lite vaniljglass vid 2 tillfällen då vi andra suttit o ätit det som efterrätt på middag. Snälla kan nån peppa mig eller förklara för mej ifall jag tänker fel??! Jag börjar känna mig som jag är grym när jag träffar de andra och sen så är det ju jobbigt när de andra runt henne får äta sånt och inte hon. Oftast bryr hon sig inte alls eftersom att hon älskar sin frukt och även sina osockrade rån med lite smör eller så.Och det är ytterst sällan hon VILL HA godsaker. Kom gärna med synpunkter!