• olesa

Galonbyxor

När slutade ni med galonbyxor till era barn, kan man fortfarande använda det på lågstadiet

• Svar på tråden Galonbyxor
  • hemlis

Ja, det var ju just det , man önskar att dom skulle använda det när dom börjar skolan.
    Jag har alltid köpt och tagit med till skolan och hängt där, men när ingen säger till dom att ta på dom så blir dom hängande.
    Men visst tycker jag att barnen ska ha det på lågstadiet, dom leker ju lika mycket ute i avtten som innan.
    Nu går min yngsta som i 2:an, han har regnbyxor (ej i galon), han har dom på sig ibland.

• Coppola

Jag lät min dotter ha de vanliga med hängslen när hon gick i 6års (är integrerat med skolan) men nu när hon gått i 1 an och ska börja 2an kommer jag köpa utan hängslen....de finns i galon de med. Känns att det är dags att ta bort "babyn"

• Mithera

Min dotter har använt regnbyxor/galonisar (utan hängslen) både på sexårs och i ettan, jag utgår ifrån att hon lyssnar på vad vi säger och även använder det nu när hon börjar tvåan .

• Prillan73

Köper regnställ som inte är i galon till mina tjejer numera.används faktiskt av båda ! snart 7 o 10 år !

"Didrikssons" har vi nu ! Finns bla på "Sportex" för 299:-/set
    "Abeko" har oxå bra........

• MariaX

Mina barn har använt hängselbyxor i galon lågstadiet ut. Det fungerar bra - det är faktiskt åtskilliga andra ungar som också har det. Jag tycker det hör till att ha ett par galonisar över overallen för det blir torrare och skönare för barnen och så håller kläderna bättre.

• Empoli

Ja, det kanske är det mest praktiska bara man får på dom galonisar.

Svar på tråden Galonbyxor