• Rosenblad

Hur står man ut i värmen. 30 grader i lägenheten och på jobbet, lider.... Tips!

Alltså, jag mår inte bra nu. Man är trött när man kommer hem från jobbet. Orkar inte jobba så mycket för det är så varmt och så är man för trött för att ta sig för saker efter jobbet.

Hur överlever man?
    Går inte att sova i denna värme i min lägenhet.

Tips på kyyyyla?

• Svar på tråden Hur står man ut i värmen. 30 grader i lägenheten och på jobbet, lider.... Tips!
  • Orion Mardi

Drick!Massor av vatten!
    Det kyler ner lite grann.....

• Prisssan

Har alltid vatten flaskan i väskan, det hjälper!

• smultronbubbla

Jag lider också!

Hörde på radion att man skulle kyla handlederna. Helst lägga en isbit på dem, eller den ena, men man också vira en fuktig handduk runt dem.
    Själv är jag så puckad så jag har inte provat det, men ska göra det.

• Marilyne

Skaffa en fläkt hemma.
    Duscha  innan sängående och ha fönstret öppet.
    Drick massa vatten och svalka av dig om armarna och i ansiktet då och då.

• elinsa

Nåt som faktiskt funkar är att ta en kall dusch. Kroppen känns mycket kallare ett bra tag.

• E l l a

Blöt ner några stora badlakan i kallt vatten och krama ur dem väl och häng dem i tex sovrummet, samtidigt som där är så mörklagt som det går och vädra - låt dem hänga så över natten så svalkar de (på något konstigt sätt) och fuktar luften. Fungerade fint i sommarstugan där man kan dö av värmeslag...

Vi har takfläkt så den går på högvarv när det är dax att sova! Efter månader av klagande är äntligen sambo glad över att vi köpte den!

• Nyfiken gul

*sov naken - eller högst med ett påslakan...

*vädra! Ha så mycket öppet överallt du bara kan..

*drick mycket! Ha en kanna vatten i kylskåpet eller fyll en pet-flaska.

*där solen lyser in som värst kan du hänga för ett mörkt lakan eller skynke så du får skugga, låt fönstret vara öppet bakom..

*sätt upp håret om det är långt

*svalka dig då o då med en kökshandduk som du håller under kallvatten. Krama ur den och lägg den på pannan eller torka av dig med den då o då.

*ha svala kläder!! Kläder i bomull kyler mer än vad syntet gör.. undvik varma jeans, tajta sidenbyxor och mesh-toppar, dra på dig ett par cityshorts och ett linne. och glöm den svarta färgen!! Svart alstrar värme...

*ät kall mat.... satsa på yougurt och filmjölks-middagar med musli o mackor.

*gör egen isglass o tugga i dig

*ät mycket frukt - det ger dig extra vätska + att det svalkar

• Champagne

En natt när det var för varmt att sova, så lade jag kylklampar under bäddmadrassen. Kallt blev det, men väldigt knöligt att sova på . Annars är mitt tips att besöka en chokladbutik, för de har alltid aircondition på, och så kan man stilla chokladbegäret samtidigt... synd bara att de inte har öppet på natten.

• puss

drick thé! kall mat å dryk kyler ner kroppen, så temperaturskillnaden blir större. om man äter å dricker varmt så känns värdet svalare.

Svar på tråden Hur står man ut i värmen. 30 grader i lägenheten och på jobbet, lider.... Tips!