• Bellahhh

Jetski/Vattenskoter

Är det okej att ta sej en tur eller hehe =D ? Vi ska köpa en ny imorgon å vill så gärna prova!! Det är ju det bästa jag vet! Så länga jag kör i lagom fart och undviker vågor borde det väl inte vara något problem?? Det är ju som att åka båt ? Så länge man inte ramlar å slår sig är det väl inte "farligt" för bebben? Det blir väl kanske lite skumpigt men sammandragningar är inget problem är i v.35 så det gör inget om han skulle komma ut =D hihi ! Kram

• Svar på tråden Jetski/Vattenskoter
  • Essica

Jag hade ju kunnat vänta 5 veckor med att prova... Hade aldrig riskerat något... som båt e det väl inte riktigt???

• Mamma och Mor

Jag skulle ha avstått att prova. Det är ganska stötigt och guppigt. Risken finns ju dessutom att man faller då man har en annan tyngdpunkt som gravid och ofta är lite klumpigare då.

• Bellahhh

ja men jag pratar om att åka i 5 knop typ, jag är dessutom en säker förare... Jag pratar inte om att köra fort å trixa å så direkt *asg* dessutom är det inte 5 veckor man får vänta man får inte lov att bada efter förlossningen ni vet...

• Essica

Var det inte syss som en båt? Då behöver du ju inte bada.....

• ArnaMy

Jag skulle också ha avstått eftersom det är så pass nära förlossning. Men du verkar ju veta svaret på din fråga redan så det är väl bara att köra!

• Havanna

Jag skulle inte ens kommit på att överväga tanken på att åka.... Jag undrar varför du ställer frågan om det är ok att åka när du uppenbarligen har bestämt dig för att åka.... Och du säger att du är en säker förare....jo, det kan väl hända, men vill du ta risken??? En säker förare kan oxå råka ut för allvarliga olyckor!! Jag är bara så chockad över att du vill åka, tycker det är otroligt oansvarigt av dig!! Men du får göra som du vill, det är inte mitt och mina barns liv du leker med!!!!

• Bellahhh

Essica ; Du verkar ju inte veta vad en vattenskoter är, så du kan ju inte svara på frågan.

Ja kanske vet jag redan svaret själv, att åka i 2 km/h i en stor badring kan ju inte vara farligt, när andra här på FL åker ribbåt i 50 knop.

Jag har kört vattenskoter i flera år, men det är som sagt inte tal om att köra fullt i stora vågor utan att guppa omkring med sambon som förare som är jätterädd om oss.

Jag ville inte ha svar av folk som aldrig har suttit i en tube ring eller på en vattenskoter över huvudtaget. Jag är inte ute efter ett vrålåk utan lite sval havsluft, i nästan intill stillastående fart! Herregud...!

• Essica

Varför bad du om någons åsikt då...

• Bellahhh

Jag bad om åsikter från folk som visste om vad saken handlade om, varför svara på en fråga om något man inte har en aning om? Det är ju lite knasigt tycker jag.
    Svar från någon som inte vet vad de pratar om är ju totalt onödigt...

• Felicia78

Jag åkte vattenskoter i början av min graviditet. Kändes inte hundra säkert eftersom det ibland kom plötsliga vågor. Så jag blev orolig o pratade me min barnmorska om detta. Hon sa att så länge man tog de lugnt o de inte blev för mycke hopp o så trodde hon inte de var nån fara. Men ja har ändå valt att avstå trots att jag vet att man ju kan nöja sig me att ge sig ut då de är helt stilla på havet.
    Jag resonerade som så att de är ju så kort tid i livet man går o är gravid så då har ja valt att vänta.
    Men jag tycker du ska känna efter va du tror är bäst för din bebis o va som känns bra för dig.
    Ha de bra!!!

• ArnaMy

Vet du vad, jag har både vattenskoter och alla möjliga tillbehör. Har nog åkt betydligt längre än dig och ger dig fortfarande samma svar. Är du själv så erfaren borde du veta att mycket kan hända på sjön eller havet.
    Om du ber om råd så kan du inte bli grinig för det. Kanske var det fel svar bara?

• Bellahhh

Jag blir absolut inte grinig, och ja jag har mycket erfarenhet av havet, jag bor 5 meter ifrån det och har gjort det hela mitt liv. Men att folk blir "helt chockade" över att jag vill sitta på en vattenskoter i 2 km/h är ju helt otroligt, dessutom sådana som knappt vet vad det handlar om. Och för din information så har jag inte åkt. Men om jag skulle känna för det när det är helt stilla ute så kommer jag självklart att göra det, vare sig folk här samtycker eller ej. Det finns ingen som har varit mer nogrann med mat, rökning, alkohol badning, sova rätt.. you name it, här än jag, det kan jag lova. Jag blir förbannad när folk tar en för en slarva, man behöver ju inte vara övernervös för allt, man måste ju få leva!
    Men när man får bra råd, som tex från Felicia som har fakta att komma med, då bör man ju höra upp, men lyssna på griniga äldre som inte vet vad de pratar om..Nej tack.

• DianaJ

Oj, oj, här går det hett till ;)
    Jag åkte vattenskoter förra sommarn då jag var gravid (dock tidigt) men sen åkte jag snöskoter som höggravid. Det var ingen fara med sonen i magen, men när vi åkte i lite för skumpig skogsterräng fick däremot JAG ont i ryggen av alla stötar (som träningsvärk). Det gick över efter att par dagars yoga. Man är ju knappast ute och åker på havet när det är alltför mycket vågor så jag tycker inte det verkar vara någon fara för dig att åka. Du märker nog om det blir för stor belastning. Och HUR ofta ramlar man av egentligen ;) DÄ BAR Å ÅK! :)

• Bellahhh

Precis, hur ofta händer det?? Om man inte kör för att just trixa å ha kul i vågorna, det är liksom inte det jag är ute efter, jag vill komma ut på havet å softa å svalka mej!

Svar på tråden Jetski/Vattenskoter