• Isola C

Övningsköra med barn i bilen

Övningskör ni med barn i bilen?
    Ni som redan har körkort, eller inte övningskört, kan svara vad ni gjorde/skulle gjort

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Övningsköra med barn i bilen
  • Bebis

Aldrig i livet men så är jag totalt livrädd för o köra bil oxå :P

• Me 86

Tog mitt körkort nyss, Jag körde flera gånger med min son i bilen. Hade ingen annanstans att göra av honom.
    Jag litar på mig själv i trafiken...

• Sodaspring

Hade min systerdotter i bilen när jag övningskörde, någon gång hände det när min mamma var barnvakt. Det gick bra.

ღAnthony's mammaღ
  • Mrs Boysenberry

Jag valde sista alternativet. Jag tog körkort innan jag fick barn, så jag kan bara säga vad jag hade gjort om situationen var annorlunda. Jag skulle inte övningsköra med barn i bilen, dels för att jag inte tycker det är så lämpligt, och dels för att jag själv nog skulle ha svårare att koncentrera mig på själva körningen. Givetvis beror det på hur mycket körvana man har, men rent generellt tycker jag man ska vara körkortsinnehavare. Men som sagt, det beror nog till stor del på situationen.

• Rebecca

... det är ju inte så att man kör för första gången...? jag har kört i massa år, men inte hittat energin att koncentrera mig på bara körkortet.. men nu är det på g.. ska börja veckan efter bröllopet!

• nattuggla

Nej, det skulle jag aldrig göra...hade körkort innan jag fick barn så det har aldrig varit aktuellt.

• Linda1976

Tog körkort 10 år innan Alice kom, men jag håller med Jennie... hade det varit nån vecka innan uppkörning så hade jag kunnat tänka mig det, men inte innan jag kände mig säker!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • såsen

Ja varför inte????

De skulle jag göra om de måstes

• MammaHela

Jag tog körkort för 9 månader sen.
    Först så började jag med körskolan och tog massa lektioner där, och övningskörde med min sambo. Jag körde överallt vart vi än skulle och självklart var barnen med i bilen då.

Men de hade aldrig fått vara med medans jag lärde mig att köra, utan bara när jag körde öfr att få in vanan.

Stolt mamma till 2 busfrön
Svar på tråden Övningsköra med barn i bilen