• Ångest

Fått färg i ansiktet?

Min son, 5 1/2 månad, verkar ha fått färg i ansiktet... vet dock inte om det är solen eller om det är värmen, det är mest kinderna som är röda. Jag förstår inte hur han skulle ha kunnat få sol i ansiktet, jag är jättenoga med att skydda honom med solhatt. Dessutom borde väl näsan ha blivit lite röd oxå om det var solbränna? Vad tror ni?

• Svar på tråden Fått färg i ansiktet?
  • Pontusmamma

säker värmen..min lilla Emma är oxå röd om kinderna men har inte varit i solen!

• April Mamma

Min son blir ofta röd o kinderna när han blir varm, så har han inte varit i solen så är det ingen fara. Man kan ju tyvärr inte skydda dom helt mot solen.

• Pallas

Bara att vänta och se. Mina barn blir högröda och svettiga när det blir för varmt. De har aldrig blivit brända men har inte så känslig hud och den skyddas med kläder och solskyddskräm.

• Mumin

Min son är 4 månader och var också rätt rosig idag. Svettig och rosig, det verkar vara värmen.

After all... tomorrow is another day.
  • Ångest

Blir era barn bara röda om kinderna när de är varma, eller på andra delar av kroppen oxå?

• Ångest

Lite konstigt formulerat, kanske... jag menar: Ni vars barn har blivit röda av värmen, är det vara om kinderna? Eller hela ansiktet?

• Pallas

Mest om kinderna. Men så har vi ju varmare än de flesta också, är det riktigt varmt blir de röda över hela kroppen.

• Ångest

Tack! Hoppas att det bara är värmen! Funderar på om jag kan ha glömt att ta på mössan några minuter när jag gick till bilen i förrgår, men jag hoppas inte det.

Svar på tråden Fått färg i ansiktet?