• Smulan72

Egen present till personal på förskolan?

Hej alla familjelivare!
    Är det brukligt att ge present till "fröknarna" på dagis innan sommarlovet? Min Emma går idag sista dagen på sin första termin och jag vet inte ifall det gjorts någon insamling bland familjerna till present eftersom kommunikatinen mellan föräldrarna inte funkar så bra hos oss.
    Därför tänkte jag kanske köpa nån liten grej själv som bara är från oss men frågan är då 1)vad? 2)för hur mycket?
    Tar tacksamt emot tips både från föräldrar och "fröknar"

• Svar på tråden Egen present till personal på förskolan?
  • Grus grus

Här är en "fröken":
    I vår kommun brukar familjerna ge en liten sommarblomma till alla fröknarna. Men då jag jobbade på en förskola där föräldrarna inte hade så bra kontakt, kom en förälder med söta små miniblomkrukor för ca 25 kr. Men alla gör inte det, så gör det som känns bäst för er. Däremot de barnen som slutar för gott vid sommaren (börjar sedan förskoleklassen) brukar ge något lite större.
    Gör det som är bäst för er, men det är väldigt uppskattat och man blir väldigt glad! En flicka hade själv köpt presenter till oss en gång. Mamman ursäktade sig och sa flera gånger att flickan varit väldigt envis och prompt skulle ha det. Hon hade nämligen köpt såpbubblor och klistermärken och slagit in det i små paket till varje fröken. Men jag blev så glad att jag nästan fick lite tårar. Blommor är ju inget speciellt för barn, utan hon hade verkligen valt ut något som hon själv skulle blivit glad av att få. Gullunge!

• Nattalina

Hej! Min mamma är "fröken". Hon brukar få blommor, choklad, ljus eller dyl. I år kom en liten pojke och frågade vilka kakor hon tyckte bäst om, sedan kom han med sådana som han hade bakat själv tillsammans med sin mamma. Det var urgulligt tycker jag!

• Caffreys

Jag gav blommor och jordgubbar. Ingen bra komunikation bland föräldrarna på min dotters dagis så därför köpte jag blommor själv. Dom blev jätteglada.

• Levani

Jag är också "ny" förskoleförälder.
    Jag visste inte hur jag skulle göra men ville att fröknarna skulle få en blomma i alla fall, för de är så gulliga. Så jag köpte en Dahlia till alla tre, inte dyra alls, det är tanken som räknas tycker jag ;)

• Minilott

Jag har min gosse hos dagmamma så det var ju inte så svårt att ge en sommarpresent... Hon fick en flaska vin till en välbehövd semester Stortösen är på fritids några eftermiddar i veckan,det är så många där så jag köpte en fin blomma som de kan ha på bordet Det är ju kul att visa att man uppskattar deras arbete med barnen!

Svar på tråden Egen present till personal på förskolan?