Skydd till barnvagnen på flyg?
Hur förvarar ni barnvagnen när ni flyger? Finns det nån typ av skydd att köpa? Jag är rädd om min vagn och jag vet hur resväskor brukar hanteras på flygplatser. Hur har ni gjort?
Hur förvarar ni barnvagnen när ni flyger? Finns det nån typ av skydd att köpa? Jag är rädd om min vagn och jag vet hur resväskor brukar hanteras på flygplatser. Hur har ni gjort?
Har en resevagn, en lite sulky. Visst den är vi också rädda om men inte lika som den vanliga vagnen. På flygplatserna brukar det finnas plastpåsar till vagnarna.
Fråga vid incheckningen.
plasstpåsar som skyddar mot revor å dyl, kostar ca 20-50,- beroende på flygplats.
dessutom skickas barnvagnen i såeciallbagage, som de skall vara mer rädda om... vi har rest minst ett 60 tal resor runt världen å det har aldrig hänt nått med vagnen! däremot vet jat att det ändå är relativt valigt att nått pajjar framför allt att hjulen blir snea el dyl, tyvärr..
Vi hade en sån skyddspåse när vi åkte till USA o de va en spricka i plasten när vi kom fram.
Däremot köpte vi en ny vagn i USA o den plastade vi in på flygplatsen i USA. Det kostade 9 dollar men de var de värt! De tog mig säkert 5 min o få av plasten när vi kom hem. Invirad ordentligt alltså!
Plastpåsarna är gratis på mindre flygplatser i Sverige. Ett tips, spara plastpåsen till hemresan för det är ytterst sällan man ser såna påsar på utlandsflygplatserna...
Jag fick min vagn förstörd på första flygresan efter att ha låtit mig övertalats av kompisar att " det är klart att det inte händer någonting.." Typiskt! Som tur var inte skadan enbart kosmetisk (då betalar inte flygbolaget) utan handtaget hade lossat så jag fick ersättning. Sedan dess stoppar jag alltid min barnvagn i en slags pressenning (hur stavas det?) som egentligen är till för att skydda stora gasgrillar när de står utomhus (köpte jag på typ hornbach för en hundring). Den är formad som en papperspåse, ändarna rullar jag ihop och sedan tar jag några varv med packtejp runt -färdigt! Kan jag verkligen rekommendera!
Eva, nej de skall inte vara gratis mer, var så förut, däremot kan man ibland få gratis ändå
tycker inte Luleås flygplats är "stor" å nog kostar de där oxå..
menu
Men på riktigt små flygplatser är de fortfarande gratis! *S* Jag jobbar själv på en sådan och vi tar inte betalt för påsarna!
eva, tex vilka är så små flygplatser i sverige därifrån utlandsflyg går ?? bara nyfiken .. fåse ja arvidsjaur kanske? fler??
menu
Nej då vi har inte utrikesflyg härifrån. Jag menade bara att barnvagnspåsarna fortfarande är gratis hos oss. Hur det är i Luleå vet jag ingenting om.
aha, ja de kostar nog inget på inrikes..
visst ts hade ju inte ens skrivit vart hon skulle, tog förgivet att det var utomlands...
menu
Haha, där ser man, jag tog för givet att TS menade inrikesflyg! Så det kan bli! Nu måste jag tyvärr iväg och borsta tänderna på ungarna innan läggdags. Ha en bra kväll!
dom kostar visst på inrikes för jag fick betala
Vi ska flyga inrikes, Sturup-Arlanda med SAS.
Hos SAS är plastpåsarna gratis (tyvärr helt värdelösa; går alltid sönder). Malmö Aviation har bättre påsar; de är också gratis. Hos lågprisbolagen - typ Fly Nordic - brukar man få betala.
Kolla på flygplatsen om du får ta med dig vagnen till gaten/planet! Det är olika rutiner för olika flygplatser. Då får du den sedan direkt utanför planet när du stiger av och slipper bagagebandet och mycket av bagagehanteringen. Det funkar om man flyger till/från Bromma, men Sturup och Arlanda är jag mer tveksamma till.