Kan svullet underliv vara ett tecken...?
...på att förlossningen kanske inte är så otroligt långt borta ändå? Jag hoppas i alla fall det, BF+5 nu och annars har jag inte känt av något *suck*. Är det någon som vet ifall det kan vara ett tecken?
...på att förlossningen kanske inte är så otroligt långt borta ändå? Jag hoppas i alla fall det, BF+5 nu och annars har jag inte känt av något *suck*. Är det någon som vet ifall det kan vara ett tecken?
Vet inte men svullna läppar har jag hört ska vara ett tecken. Mamma såg direkt på mig att nu har du inte långt kvar för mina läppar var så svullna.
Kanske är samma med underlivet
kramis o du, snart snosar du bebis hihi
Vill inte vara negativ, men mitt underliv svullnade redan i v 30 pga trycket från barnet.
Hoppas för din skull!
Om det vore ett tecken så skulle jag fött för länge sen...
Mitt underliv svullnade oxå upp "tidigt", som för Coursell.
Hoppas du slipper vänta alltför länge, det är ju olidligt i denna värmen.
Har själv bf den 16/7
fråga: när ni skriver att era underliv svullnade upp. exakt HUR svällde det? hela konkaronket? eller bara nån del av underlivet liksom?
ska förtydliga lite:
undrar eftersom jag börjar känna mig svullen därnere, men inte det yttre underlivet utan snarare mer inuti...
jag har trott att det är mina bartolinitkörtlar som blivit irriterade/inflammerade men det kanske blir såhär för alla?
Jag tycker att hela alltet har svullnat upp, tänkte fråga BM om det. men det verkar ju vara rätt vanligt så det är nog inget att oroa sig för antar jag.
Jag har lite svårt att se hur det ser ut "där nere", har ju en tjock mage i vägen. Men jag har varit svullen ett bra tag nu (flera veckor). Men om det hade varit ett tecken på att det är nära så hade det varit toppen!
har ni provat att känna på tappen...? svullnaden är ju liiiite osäkert...
Aja bajja...
Inte pilla på tappen....
Tänk på infektionsrisken
Svullen kan man tyvärr bli väldigt tidigt i graviditeten... en del får tom problem med sk åderbrock i underlivet så jag har aldrig hört att det skulle vara ett tecken på att förlossningen skulle vara nära. Svullnaden är ju pga trycket nedåt.
mvh
jenny - snart färdig barnmorska
Här e en till svullen, vatt det sen v 30 men det blir ju bara värre... Bf 15/7
Jag vågar inte känna på tappen, har vestibulit så det skulle nog göra jätteont att prova :P
Hela underlivet känns liksom svullet, ungefär som det blir för mej efter sex, fast nu har det varit så i flera dagar.
Och imorse började jag få värkar/förvärkar så förhoppningsvis har det satt igång nu!! :D