Om du inte vet vilka proverna blir det svårt att förklara, det finns många prover som läkaren kan ta beroende på vilken misstanke de har. Det troliga är att du inte har något farligt. Hör av dig igen sedan om du undrar mer om hormoner när du fått svar. Man kan be om en kopia på sian provsvarm, bra att ha förminnets skull då det kan vara svårt att komma ihåg all information som doktorn ger. Det är för mig värre att gå att orao mig frö något än att veta vad som egentligen är fel i kroppen, misstänker att det är så frö många andra också. När man vet kan man ofta börja leta efter en lösning på problemet.
Själv är jag undersköterska och arbetar på en vårdcentral, har PCO-S som du kan ha sett i min presentation. Är ganska påläsat pga den ilska och besvikelse jag kände mot sjukvården för några årsedan. Har en vän, läkare, som arbetar inom IVF och vi pratar en hel del PCOS, då han gjort avhndling i ämnet.
Det kommer säkert att gå bra för dig, glöm inte att fråga. vad de gör och varfrö de gör saker. Ta med papper och penna och skriv ned stödord för minnet om det känns bra. Du har rätt att fråga och ifrågasätta om det sjukvårdepersonal säger verkar konstigt. Personalen är till för patientensbästa.