• KickanAnnika

Vad har du för förhållande till jordgubbar?

Jag tål ej. Kräks som en tok av bara en jordgubbe. Gillar dem inte alls, mår illa av bara lukten.

• Svar på tråden Vad har du för förhållande till jordgubbar?
  • mica

Älskar dom och kan äta massor...men oftast hinner barnen före och äter upp det mesta

• Lola Jämtland

Tål de men det är sååå äckligt!! Surt o hemskt! Tom med socker på....

Men de ser goda ut o jag önskar verkligen att jag gillade de.

• Eli

Jag gillar jordgubbar hyfsat mycket, men när jag var gravid kunde jag inte ens ta i dem. Tyckte faktiskt att de luktade spya, av någon konstig anledning.

• Sömntutan
    Lola Jämtland skrev 2006-07-07 12:40:43 följande:
    Tål de men det är sååå äckligt!! Surt o hemskt! Tom med socker på....Men de ser goda ut o jag önskar verkligen att jag gillade de.
    Jag tycker inte de är äckliga, men jag klarar mig helt klart utan. Men jag önskar också att jag älskade dem för de ser så goda ut...
    Hjärtat tar aldrig semester....
  • KickanAnnika

De luktar spya!!! Jag ryser bara jag tänker på jordgybbar. Folk brukar alltid reagera med att säga "åh, vad synd om dig!" när man tackar nej för att man inte tål. Själv sitter jag bara av kväljs av lukten och att se andra stoppa i sig. Nej, synd om mig är det inte!!!
    Fast vackra är de. De ser somriga och härliga ut på nåt vis.

• KickStart

Jag älskar jordgubbar men är tyvärr allergisk. Trotsar det ändå och tar smällen bara för att det är SÅ gott

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Aeny

Tål dem inte riktigt, det kliar i gommen av en och börjar svälla i halsen om jag äter för mycket. Men EN jordgubbe kan jag ta ibland... Då står jag ut med klådan för det är ju så gott!

• Viking och Loke

Goda men inget måste

Minsta sonen ska undvika att äta allt som är rött
    och självklart älskar han jordgubbar...

Svar på tråden Vad har du för förhållande till jordgubbar?