• Lantismamman75an

Spelar det någon roll när på dygnet man tar grav.testet?

Spelar det någon roll när på dygnet man tar grav.testet? Jag har alltid hört att man skall ta det på morgonen men min kompis som tror hon är gravid är så nyfiken och vill helst inte vänta tills i morgon! OM man är gravid borde det väl synas ändå??

• Svar på tråden Spelar det någon roll när på dygnet man tar grav.testet?
  • camomillis

Med dagens känsliga tester ska det inte spela någon roll när man utför testet.
    Oftast så står det även så på paketen, att man kan testa närsom.

*håller tummarna*

• Lantismamman75an

Hej Camomillis! Jag ringde apoteket och frågade nu. Dom sa att man helst skulle ta det på morgonen då det var säkrast så. Men hon verkade inte spec.kunnig, hon blev lite ställd när jag frågade. Men jag tycker att om man är gravid så borde det ju synas oavsett tid på dygnet??

• Baby to be

Tog mitt grav test runt tre tiden på em. Hade även druckit extremt mkt vatten den dagen och kissat ofta och mkt. Trots det så visade testet klart och tydligt att jag var gravid. Lycka till!

• Anettan73

Jag gjorde mitt test mitt på dagen. MEn jag vr kissig länge innn jag gjorde det... Och drack inte sååå mycket..

• Mi Amore

jag tog mitt halv tre på eftermiddagen på mitt stod det att det inte spelade nogopn roll alls, man skulle helst inte ha kissat på 2h eller överdricit sitt vätske intag...

• morre

tanken är väl att urinet ska vara så koncentrerat som möjligt, som det är på morgonen. Försök att inte dricka för mycket och håll dig några timmar så räcker det nog.

• Tingilya

Jag gjorde det på eftermiddagen..

• Niccita

Jag har gjort 4 test, alla på olika tidspunkter på dagen.
    En gång hade jag bara væntat en timma sedan sista gången jag var på toa.
    Men alla har visat pos, ær nu i v8

Svar på tråden Spelar det någon roll när på dygnet man tar grav.testet?