Ont i rumpan!!!!
Jag har börjat få jätteont i rumpan i skinkan.
Känns som det är nån muskel där som gör ont o det går ner i baksidan av låret.
Nån mer som har det o vet vad det kan va.
Jag kan knappt gå o jag får det till o från.
Jag har börjat få jätteont i rumpan i skinkan.
Känns som det är nån muskel där som gör ont o det går ner i baksidan av låret.
Nån mer som har det o vet vad det kan va.
Jag kan knappt gå o jag får det till o från.
låter ilte som foglossning...jag hade samma symptom... men det gick över efter ett tag..
Ischias kanske. Vanligt under graviditeten. Inget farligt, men ont gör det.
Foglossning är det när det gör ont i fogarna i skelettet. Det finns inga fogar i skinkan.
Nej du har förvisso inga fogar i skinkan men det kan kännas så ändå. Min foglossning började när jag varit ute och shoppat ett par timmar. Jätteont i skinkan. Slutade med rullstol för min del. Nu tre månader, nästan fyra, efter förlossning kan jag fortfarande inte röra på mig ordentligt och har fortfarande ont i skinkorna!
Graviditets syndrom... Gå med korta steg, massera på den punkten det gör ont - eller be ngn annan göra det - eller ställ dig mot en kant och tryck försiktigt. Gör jätte ont(!) men det gör gott. Korta promenader rekommenderas och mycket vila. Värken går över, men det kan ta sin tid. Själv hade jag ont i ca 2 veckor. Lycka till!
Det är ju svårt att svara här. Kan som sagt vara ischias eller foglossning. BM brukar kunna skicka en till en sjukgymnast som kan visa övningar man kan göra för att minska besvären.
Ja jag får helt enkelt me killen massera min skinka,tror inte han tackar nej till det
Jag tror det är ischias du känner av. Borde väl inte vara foglossning redan..? Jag hade problem med ischias rätt tidigt men nu har det försvunnit, har istället denna härliga foglossning...
Att stretcha sätesmuskeln kan hjälpa dig. Böj benet och lägg foten på andra benets knä, gör gott även om det kan göra lite ont. Bra att gå lite/ få i gång cirkulationen i muskeln innan du stretchar den. Lycka till
Är det foglossnig är det viktigt att inte göra något som du känner gör ont eller tar emot. Jag vet att jag hade svårt att lägga upp foten på knät som man ju gör när man tar på strumpor. undik alla sådana rörelser som inte känns bra. De kan fövärra...
jag har också ont bak i rumpan, på höger sida. så strålar det ner mot baksidan av låret. Det är troligen ischias!!! Inge roligt. Hoppas på att det kommer att gå över- SNART!