Om man ska ha dop med smörgåstårt samt kaffe och tårta....
Dopet är kl 14.30 i kyrkan så vi ärväl yillbaka här vid 15.15. Vad ska vi bjuda på först samt vid villka tider.... så svårt tycker jag. Dopet är imorgon!
Dopet är kl 14.30 i kyrkan så vi ärväl yillbaka här vid 15.15. Vad ska vi bjuda på först samt vid villka tider.... så svårt tycker jag. Dopet är imorgon!
Bjud på smörgåstårtan först och sen tårtan tycker jag. Om du tycker det är tidigt med smörgåstårtan kan ni ju öppna presenterna först om ni vill.
vi skall ha smörgåstårta och chokladrutor och vi kommer att bjuda på smörgåstårtan först
Mor- och farmödrar brukar ha erfarenhet av hur man organiserar en traditionell bjudning. Vill du inte ha det traditionellt så gör du precis som du vill - och det blir garanterat lika bra som något annat.
vi hade först smörgås tårta o sen vanlig tårta o därefter present öppning
Vi dukade fram rubbet på kaffebordet. Alla fick naturligtvis ta vad de ville och när de ville, men alla tog ändå först smörgåstårta, sen bulle och tårta. Efter lite "mingel" och gos med bebisen så hade vi presentöppning och därefter började gästerna trippa hemåt.
Normalt tar man alltid smörgåstårta först eftersom det är mer "matigt" och kaffetårtan efteråt.
Lycka till!
Tack för er åsikter Hur ska man ha det tidsmässigt tycker ni, ska man duka fram kaffe och tårta direkt efter smörgåstårtan eller ha en paus?
Jag tycker du kan ha det direkt om du vill. Men skulle du vilja ha en paus så kan du ha det med. Vi hade kaffe och tårta på en gång eftersom jag egentligen inte är så förtjust i kalas och helst bara ville få det gjort.
JCA: och jag vill att folk ska stanna lite iaf därav både smörgåstårta samt kaffe och tårta *skratt*
Vi vill oxå ha smörgåstårta på dopet....
Någon som har något bra recept, skulle vilja göra själv
Så jag skulle behöva provgöra den 1-2 gånger först ....