Byta batteri på bärbar dator? Hur?
Hej!
Vi har en gammal bärbar dator (Compaq Presario). Nu är batterit så dåligt så de går knappt att använda fast man har i sladden. Går det att byta batteri? Finns de o köpa nått nytt som passar?
Hej!
Vi har en gammal bärbar dator (Compaq Presario). Nu är batterit så dåligt så de går knappt att använda fast man har i sladden. Går det att byta batteri? Finns de o köpa nått nytt som passar?
ta kontakt med compaq eller en databutik.
Jodå brukar gå att köpa nytt men det brukar kosta rätt så mycket..
hmmm måste du har i batteriet när du har sladden i? Borde väl fungera ändå...
Eftersom comapq har blivit uppköpta av HP får du nog vända dig ditt men tror nog att det kostar närmare 1000kr, hade för mig det när jag kollade på det för min gamla acer dator.
När batteriet håller på att ta slut så "piper" de ju, nu låter de så även om jag har i sladden och det är omöjligt att ha på datorn utan sladden, de går inte att ladda upp batteriet.
Jo men går det inte att ta ut batteriet och bara köra på sladd?
Jaha kan man göra de? Kan inte så mycket om datorer
Jag har också samma problem.
Mitt batteri är helt slut. Så fort jag tar ut sladden så slocknar dator, problemet för mig är att sladden sitter så himla dåligt. Så fort jag bara ska flytta datorn så åker sladden ut och datorn stängs av.
Jag kollade upp vad ett nytt batteri för min compaq och det skulle kosta 2188:- inte så kul.
Här kommer ett livsfarligt tips. Man kan byta ut innanmätet i batteriet själv... Det är lite farligt för allt kan explodera, men mycket billigare än att köpa ett nytt. Kostar omkring 4-600 kr.
Kolla med de här:
www.batterilagret.se/
De säljer även lösa celler för hemmalödare.
Att de ska vara så dyrt att byta batteri.... Får säga till min man att de är lika bra o köpa en NY
Ja är det en gamal dator kan det nog vara idé att köpa en ny istället..
Ja för o vara en dator är den väl "gammal" (4år)