• teddyn

Rosenrot

Hejsan!
    Har en liten fundering ang rosenrot. Hur länge ska man äta rosenrot? Jag har köpt den starka sorten och har ätit av den i 1 månad varje dag 2st. Är det inte ok när man vill skaffa barn eller?
    Jag har läst att vissa bara äter tills de får eller misstänker de har ägglossning. Ska man inte äta varje dag?
    Vore enormt tacksam på svar
    Lycka till alla.
    Kramiz

• Svar på tråden Rosenrot
  • Tammie

Det finns många tidigare trådar om rosenrot, sök i sökmotorn så kommer du att hitta svar på dina frågor och en massa annan info och tips. Jag har hört att man inte ska äta rosenrot efter ägglossning eftersom det kan finnas risk för missfall så vi har valt att sluta när ägglossningstestet visat positivt.

Lycka till!

• Ciiaa

Testa detta:
    Här lite im bidrottningsgele:

Royalforce er et kosttilskud, som indeholder 100% rent og friskt Gele Royale. Det styrker alle kroppens energiopbyggende processer og normaliserer hormonbalancen samt stimulerer æggestokkene. Produktet er bl.a. godt ved barnløshed, da det hjælper til bedre ægløsning og stærkere æg hos kvinder samt større sædproduktion og mere levedygtigt sæd hos mænd.

Er også godt ved lange/kraftige menstruationer, da det regulerer hypofysen, som bl.a. styrer menstruationen.

Kapslerne indtages ved morgenmaden.

Bør kun efter aftale med læge eller sundhedsplejeske anvendes af gravide eller børn under 1 år.

Dosis: 1 kapsel dagligt
    Indhold: 90 kapsler

Hon jag pratade med sa att en som hon kände har försökt att bli gravid en längre tid men ej lyckats fick av henne en burk på 30 st tabletter innan dom var slut var hon gravid.
    Hon sa även att här i sverige får som inte gå ut med den typ av info men i övriga länder brukar dom rekomendera bidrottning.

• Lovebug

hmmm, är bidrottningsgele verkligen samma som rosenrot? Jag har förstått det som att rosenrot är en sak och bidrottningsgele är en annan sak, dvs samma som apiforce. Någon som vet?

• Nalle Phu

Rosenrot och bidrottninggelé är helt olika saker ja.

jag blev gravid på min första burk drottninggele, dessvärre blev det MA. Men jag funderar dock på att börja äta det igen...

• less

Vad köper man bidrottninggelé?

• Kattis1

Också intresserad av detta. Kan man köpa det i Sverige?

• Ofie

Vad intressant. Har ätit rosenrot ett tag nu men köpte bidrottninggelé i fredags. Är det Apriforce ni äter?

Svar på tråden Rosenrot