• Emmademma

Göra med rabarber?

Nån som har lite tips?
    Vill ha på allt möjligt, dricka, paj, kakor, kräm, ja allt som har med rabarber att göra!
    Har en hel påse full och vet inte vad jag ska göra med dom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-08 14:42:14:
    Gärna recept om det är nån som har

• Svar på tråden Göra med rabarber?
  • Awsome

Saft med röda vinbär och rabarber. Har tyvärr inget recept.

• Mithera

Smulpaj! Som med äpplen, fast med rabarber då... Skala rabarbern och skiva den ganska tunnt. Strö över en blandning av strösocker och potatismjöl (för att det inte ska vätska sig så mycket). Och så på med smuldegen ovanpå! Grädda som äppelpaj... typ 200-225° ca 20-25 minuter.
    Väldigt gott med Jordgubbskesella till *slurp*.

• mammika

Rabarbercheescake åt jag på en restaurang och det var supergott

• annika11

muffins stoppa ner raberbitar som legat i socker muffinsformar häll på smeten innan eller efter går jättebra att fryssa

jag brukar tärna raberna och frysa in i småpåsar så kan man äta nybakat rabarberpaj även på vintern

• jenjim

JAg hade det emellan på en tårta de kokade upp med hunung och det andra lagret tog jg jordgubbar och sen grädde med gubbar på wow det var så gott!

• lata kocken Johanna

rabarbermarmelad!

jag kokade marmelad på 2 kilo rabarber, 1 kilo honung, 1 msk romessens och pektin
    muuuuums till ostbrickan!

• anezka

Rabarmerkräm jätte gott har dessvärre inget recept men gott är det

• lata kocken Johanna

det är bara att koka rabarberbitar i vatten (så det täcker) och på med så mkt socker, sötningsmedel, honung som man vill ha - så att det blir gott

sen reda av med lite potatismjöl (utrört i vatten) i taget - till lagom konsistens

det funkar med alla bär och frukter (testa spottekräm av körsbär med kärnorna kvar - mums)

• Elis är min kärlek

Rabarberkräm! Mmmm, finns det något godare på sommaren? Skala rabarber och skär i små bitar, koka upp med lite vatten så att det blir en kräm och häll sedan i potatismjöl som du redan blandat till med lite vatten. Lätt som en plätt!

Svar på tråden Göra med rabarber?