Vad tyckte ni om ert barns 3 års kontroll på BVC?
Jag var med min dotter på BVC 3 års kontroll och blev lite paff över hur simpelt det kändes. Vet inte vad jag egentligen hade föreställt mig.
Först fick min dotter kolla på några bilder och sköterskan frågade tex. vad kan man äta osv. Hon stannade på kaffekopp "vad är detta?.....mmm kan du svara på det....mmm...vet du inte vad detta är?
Min dotter skruvade sig på stolen och jag tänkte nästan säga åt henne att hon kanske kunde formelera om frågan men detta mmmm fortsatte. Direkt efter så säger hon i samma irriterande ton - kan du hoppa som Lille skutt? Kan du ställa dig upp och hoppa som lille skutt?
Då trodde nog min dotter att tanten var tokig kändes det som. Hon sjönk ned på stolen och stirrade ned i bordet.
"Men då kan du istället få väga dig" säger sköterskan och då vägrade min dotter. Hon ville inte ens mäta sig och till slut fick vi tvinga henne vilket för mig kändes olustigt.
När vi gick därifrån så förstod jag ingenting av 3 års kontrollen. Min dotter kan allas namn i familjen, hon kan räkna, vet vilka dagar som hennes älsklings program går på teve och kan prata hela meningar. Jag undrar just vad sköterskan skrev i sina papper om min dotter.
Vad har ni för erfarenhet av 3 års kontrollen? Vad fick ni göra där?