• Deej

akvarium - startpaket

Jag och min gubbe har nyss fått ett stort o fint akvarium som vi har tänkt fylla upp så snart som möjligt. Vi har fått pumpar och grejer men skulle behöva något startpaket för att få till ph-värdet i vattnet. Är det någon kunnig där ute som vet vad detta heter så vi inte gör bort oss i butiken :) Finns detta på vilket zooaffär som helst?

Är det något annat man ska tänka på, förutom ph-värdet före vi köper hem fiskar?

• Svar på tråden akvarium - startpaket
  • imp

hej ja att vattnet ska stå igång i en vecka så det hinner att bli bra för fiskarna o att du ska fylla det med kallt vatten tänk på att växterna inte klarar så kallt vatten utan vänta att platera det tills vattnet är i rätt tempratur så sa vår zoo butik vi köpte vårt i. finns något som heter sera ph test öven en sera ph mätare sen medlena i sera heter sera plus ph o sera minus ph .

när vi köpte vårt akvaruim så fick vi häften med om hur man inreder o sköter det  plus lite till

• Sagamo

Min fisk gubbe sa att man skulle höja termometern en grad per dag tills vattnet var den temp man ville ha. Sen köpte vi fiskar, har 450 ett liters akvarium. Sen tyckte han att vi bara skulle köpa ett par fiskar för att se om det gick. Har själv aldrig behövt varken ph grejor eller ektozon för att göra vattnet bättre. Det har funkat jätte bra med friska och fina fiskar ändå.

Svar på tråden akvarium - startpaket