Taggfri ros?
Finns det rosor som är helt taggfria??
Har en rabatt längs med gången till huset o vill sätta rosor där men helst utan taggar för vi har småbarn.
Det ska helst vara en lättskött sort som inte behöver alltför avancerad skötsel
Finns det rosor som är helt taggfria??
Har en rabatt längs med gången till huset o vill sätta rosor där men helst utan taggar för vi har småbarn.
Det ska helst vara en lättskött sort som inte behöver alltför avancerad skötsel
Japp,, JAG är en taggfri Blå Ros
Men det vore väl snyggt att ha dig i rabatten
Har inte en sån krävande skötsel,, bara lite vin till helgerna å så,, ..
Nina,, klart jag fyller upp en rabbatt ,, jag är STOR
...
Då behöver du inte mer än mig ju
Men det blir dyrare med vin än vatten men jag får väl baxa hem BiB åt dig o jag som är gravid o lat
Hmmmm.... det där var nog en sanning med modifikation. Helt taggfri är du nog inte Rosen
Fast det är ju klart, du drar väl in taggarna när det är barn i närheten. hahahaha
Marru ,, hur vågar du
Mohahah
Har TS varit hemma i Sandviken på sista tiden??
Jag var till Sandbay förra veckan med kotten o lustade oss med godsaker hos mamsen min o en tripp till Furuvik blev det oxå för o spana in getter o annat illaluktande
Nämen allvarligt talat, är det ingen som vet om det finns taggfria rosor??
OK, ett "allvarligt talat" tips :)
Texten nedan är hämtad från Flora Linnea, rosförsäljare i Skåne som har postorder och en bra sajt (www.floralinnea.com, klicka på Rosor och hitta till "Att välja rosor" i menyn) Ur listan kan jag rekommendera Goldfinch, växer och blommar bra.
###
"TAGGLÖSA ROSOR
Att beskära rosor på våren och att plocka snitt-rosor på sommaren kan ha sitt pris. Med ordentliga handskar och stor mod kan man undvika rosornas taggar och därmed slippa leta upp husets första förbandslåda! Det finns en annan lösning på detta: satsa på taggfria rosor! Det finns en del att välja på, både engångsblommande och återblommande, både buskrosor och klätterrosor. Vi presenterar en lista på de bästa tagglösa och nästan tagglösa sorterna, de flesta väldoftande.
Buskrosor
?Chloris?
?Kronprinsessan Victoria?
?Leander?
?Mme Plantier?
?Reine des Violettes?
Klätterrosor
?Aglaia?
?Goldfinch?
?Lykkefynd?
?Tausendschön?
?Veilchenblau?