• mammma02

ni som har men som jobbar 3 skift????

hej mikille jobbar 3 skift väääldigt jobbigt!!! ha njobbar så hära 6-14
    14-22 22-06 å det är jobbiga tider för han är alltid trött å umgås inte så mycket med sonen mi njag tar allt ansvar för det mästa å har inget jobb heler nån som är i samma sitvation som mej????????????

• Svar på tråden ni som har men som jobbar 3 skift????
  • Chania

Min man har precis samma tider och jag tycker det är superbra! Jag tycker det känns som om han är hemma mer än jag och det är faktiskt han som sköter det flesta av de sysslor som finns här hemma. Vi tycker det funkar jättebra!

• mammma02

har du då jobb elelr sover han mycket??? min kille tar inget ansvar alls han säger att han inte orkar vad jobbar din med???min med maskinförare

• Chania

Jag jobbar 8 - 16 varje dag.

Min man är också maskinförare och trivs bra med det. Han sover faktiskt inte så mycket, vilket kan oroa mig ibland men han verkar inte ha så stort behov av sömn. Han ställer verkligen upp för oss. Vi har ju inga barn ännu men likväl finns det ju mycket arbete i ett hem som behöver göras.

• Isabella

min man har precis samma tider som din TS ! Jag tycker det är både för o nackdelar... Jobbar man t.ex sju till fyra varje dag så blir det inte heller så mkt tid. Nu finns det ju vissa veckor då han har mkt tid hemma med oss. När han går skiftet 6-14 så har vi ju nästan hela dagen tillsammans när han kommer hem. Det tråkigaste är när han går natt då sover han ju hela dagarna. Men sen går han av på tosdag morgon o är ledig torsd fred lörd o sönd. Så visst..det finns både för o nack delar.

• Snutten

Min man jobbar också treskift. Han arbetar tre skift på två dygn och sedan är han ledig i tre dygn. Det är jätte bra för oss.

• ebben

Min man är också maskinförare.Jobbar borta helt och hållet hela veckor! När han har "hemmajobb" så jobbar de typ från 04-16,eller typ 14-24 .Men jag har vant mig vid att han är borta nu,så jag är mer besvärad när han är hemma... Man skaffar så fort sina egna rutiner och vanor!!

• Elliz

Min sambo har oxå samma tider som TS fast ena skiftet är från 7 på kvällen till 6 på morgonen, vissa veckor känns det som jag får göra allting hemma och det är tröttsamt, min sambo förstår inte heller riktigt tyvärr när jag förklarar att jag tycker det är jobbigt

• Meli

MIn sambo jobbade så, samma tider som din dessutom, kanske samma ställe
    Det fungerade i alla fall inte alls. Nu är han pappaledig, och så ska han gå en utbildning sen istället.

• atopia

Jag jobbade modifierat 3-skift med helg förra året och det var verkligen inte roligt.
    Jag orkade inte göra något alls och det sociala livet blev väldigt lidande. Jag hade ju förvisso nästan en veckas ledighet varje månad men den gick åt till att sova och hälsa på familjen som är utspridd i landet.
    Jag jobbade 22-06, 14-22, 06-14+lö,sö 06-16, ledig.
    Trots att vi bodde i samma lägenhet så träffade jag knappt min sambo eftersom han jobbade 07-16.
    Det var en tuff tid vill jag lova!

Svar på tråden ni som har men som jobbar 3 skift????