• ama99

Ölands Djurpark?

Vi ska till Öland nu i sommar och tänkte besöka Ölands Djurpark. Är det någon som vet om det är möjligt att förboka entrebiljetter så att man slipper långa köer? Är det någon som känner till om man får rabatt om man tänkte gå in flera dagar eller om det finns några rabattkuponger eller liknande att få / köpa?

• Svar på tråden Ölands Djurpark?
  • Knytets

ölands djurpark är dock inte kända för att vara den bästa djurparken.....
    har varit där på rundvisning med min djurvårdarklass o sen hört från både lärare och andra djurparker...

Själv skulle jag nog hellre lägga pengarna på någon annan seriös djurpark som följer alla riktlinjer och som har bra sammarbete med andra djurparker.
    Har hört både det ena o det andra om den där djurparken....

Och efter mitt besök(som ifs var för ca 3 år sedan) skulle jag säga att det inte var värt pengarna. Djuren har inte mysiga inhägnader osv....

Tänkte iaf bara förvarna.....
    Går hellre på skansen eller kolmården osv där dom jobbar för att miljön ska vara så bra som möjligt för djuren....

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Honey1982

Jag är uppvuxen med besök på Ölands Djurpark varje år. Eftersom sambon är ölänning så faller det sig nog naturligt att vi kommer ta med sonen dit varje år också. Zoo-avdelningen är iofs i rätt så diskutabelt skick (var längesen jag var där nu iofs) men Ölands Djurpark har mkt mer än själva djurparken.

Tycker visst att det är värt ett besök dit!

• ama99

Vad har du hört som är så dåligt och oseriöst?

• gosmamma

joo, självklart ska du åka dit..
    vi va dit i somras o barnen (o vi förstås) tyckte att d var såå roligt o fint, så dit tänker vi åka igen absolut!

• Knytets

djurhållningen är inte den bästa och sen finns det vissa saker kring deras uppfödning av vissa djur som inte är speciellt trevlig. T ex att vissa djur föds upp för att ge publiken dom där små gulliga djuren dom vill se...... sen när dom där gulliga ulliga små sakerna inte är så små längre och inte lockar så mycket publik så finns det ett effektivt sätt att göra sig av med dom utan att behöva transportera dom någonstanns, som jag själv iaf inte vill sponsra till.
    Sen är dom inte spec hjälpsamma vad gäller uppfödning av utrtningshotade arter osv som djurparker egentligen ska hjälpa till med....

Men det var som sagt ca 3 år sedan jag hörde detta så det kan ju ha ändrats.....
    Tycker dock det är illa nog att det hänt.

• SmileyMalin

men det är ju rätt mycket mer än bara zoo-delen... nöjesfält, vattenland m.m. vi åker dir varje sommar och har lika kul varje gång

• Knytets

smileymalin: visst är det mer än bara djur...men när man går in där så stödjer man ju hela skiten.....
    Jag sa bara min åsikt och vad jag hört av folk som borde veta. Och därav tar jag starkt motstånd eftersom jag tycker att de lagar o regler kring hur man håller djurpark idag är viktiga och jag tycker att de borde efterföljas överallt.

Sen får ju andra gärna gå dit om dom vill.....

• Glad

Är uppväxt på öland och kan tyvärr hålla med "knytets". Det har väl varit lite väl mycket skriverier i tidningarna. Men, visst det är roligt för barnen och det finns mycket andra saker än bara djuren!
    Det ska vara en rolig dag för barnen- och självklart är det det.

Ha så roligt på ön, med mycket sol, bad och glass i stora lass!

• Glad

Jo, glömde skriva att det som är dåligt är att man inte har familjepris som på många andra djurparker-tydligen. 220:- per person. barn under 1 meter går in gratis.

• mammatillpojkar

jag älskadeätt åka till ölands djurpark när jag var litenb, nu är min son bara 10½ månader men till nästa sommar hade jag tänkt att åka dit med honom..

Svar på tråden Ölands Djurpark?