• Anonym (kajsan)

ont när jag sätter in tampong?

Hej!

jag fick en dotter i december och har nu fått tillbaka min mens igen. Det gör ont när jag sätter in tampongen, som om det är någon del där inne som ömmar. Har däremot inte ont alls när jag har sex men min man.

Någon som vet vad det kan vara?

Kram

• Svar på tråden ont när jag sätter in tampong?
  • jojjo113

Har du inte bara torra slemhinnor? Jätte vanligt att ha efter graviditet..

Man kan använda glidmedel till att föra in tamponger också, prova med det..

• Anonym (kajsan)

Gör inte ont på det sättet. Det är någonting där inne som ömmar när tamponger stöter emot.

• 201201232

Låter som något värt att kolla upp för säkerhetsskull.

• Anonym

jag har också svårt att få upp tampong .( men jag tror att de är för man är så torr.. och lite torr kanske.. har heller inga problem att ha sex så jag puffar upp lite här

• Anonym (hmmm)

Prova menskopp istället, det är bättre för slemhinnorna än en torr tampong. www.menskopp.se

• Anonym

Jag har exakt likadant! Har du kollat upp vad det kan vara? Känns inte vid sex men när jag ska föra in och ta ut en tampong... Läskigt!

• Anonym (tampongen)

så hade jag det också efter graviditeten, men dte verkade bvara så att jag va lite (fan vad äcklig jag låter nu) -KÖTTIG mellan benen sedan efter förlossningen, så jag hade inte riktigt samma vinkel in i slidan éfter graviditeten, som efter. jag fick ta vaselin på tampongen, för att jag skulle komma "rätt"..

Svar på tråden ont när jag sätter in tampong?