• Lily Blue

engelsmän

Hej undrar om det finns någon mer som bor här i london som är intresserad av att träffas jag bor i närheten av wimbledon. Jag har bott här i ett år och trivs sådär, gift med en engelsman har 2 barn och har svart att anpassa mig till det engelska systemet....saknar sverige jätte mkt.

• Svar på tråden engelsmän
  • Vanilj

Hej!

Tyvärr så bor jag inte i London inte än iallafall men min man är engelskman och kommer från reding utanför london
     och vi har funderat på att flytta till England men jag har hört att det är svårare i England ekonomiskt om man har barn stämmer det?
    Tråkigt att du inte trivs i England. Min man trivs inget vidare här i sverige.(Helsingborg)
    "Nyfiken" Vad är det för system dem engelska har?

Man saknar nog alltid sitt hemland..
    Det är tur att rayn air finns så ni kan åka hem till sverige billigt.

Mamma till tre små älsklingar Annie,Naomie &Jamie
  • SvenskEngelsk

Jag bodde i London 3 år, men jag och min engelska sambo flyttade hem till Småland 2004 innan sonen föddes

Vi hade aldrig klarat oss ekonomiskt i London som här hemma!
    Jag tycker Sveriges system med barnomsorg, försäkringar mm är MYCKET bättre.

Jag känner mig lixom trygg!
    Önskar dig all lycka till

Jag vet av egen erfarenhet dock, att man får nog oftast problem VART man än bor då man är från olika kulturer, min sambo har varit deppig här och isolerad från språk&vänner osv, har inget jobb ännu!

Kämpa på
    SOm sagt KAN man ju flyga hem till Sweden för under 500kr t/r

• utlandssvenska

Hej!
    Jag bor i New Malden, ar gift med en engelsman men har inga barn. Jag har bott utomlands i over 10 ar och trivs bra men visst saknar jag kaviar o saltlakrits ibland!

Traffas garna o tar en fika nagon gang!

• Lily Blue

hallå utlandssvenska hur får jag tag på dig vore jätte kul med en fika.......
    New Malden är ju inte alltför långt ifrån Sutton/Cheam där vi bor

• tillibum

Hej,
    Jag har bott nere i sodra London i 6ar men flyttatde for 1 1/2 ar sen till Leamington Spa. Ar nere i London nagra ganger i manaden och ar da i clapham omradet. Min dotter ar 4 1/2 och forsoker traffa sa manga svenska som mojligt for att halla svenskan uppe. Traffas garna pa en fika nasta gang jag ar i Lon.

• utlandssvenska

Nu ar jag tillbaks i New malden efter semestern.

Vore kul att ta en fika!

Svar på tråden engelsmän