• Mirris

HJÄLP med pannkaksmeten!!!!!!!!!!!!!!!

Allvarligt.. jag behöver hjälp med pannkaksmeten!!!!

Köte nån färdigblandad smet nyss.. Oatly eller nåt!
    Men vad är det för en sörja?? Det blir ju inga pannkakor.. bara som en "gröt"
    Tror ni man kan rädda den med att vispa i nåt ägg eller två??

Det brukar ju sitta så kunniga människor här så jag tänkte be om denna löjliga hjälp!
    Kunde väl prova, men då väntar jag hellre på nåt svar från nån som kanske gjort samma sak!!

Sanna som ger pöjken lite gröt så länge.

• Svar på tråden HJÄLP med pannkaksmeten!!!!!!!!!!!!!!!
  • Aiwendil

Åh... den där köpte jag också.. helt världelös
    Kan du inte göra vanlig smet i stället?
    Det fick jag göra...
    Gick inte att "rädda" skiten... och jag var sååå arg...*skrattar*
    Så jag vet hur du känner dig...

• anna28sthlm

Jag skulle nog fylla på med vatten faktiskt... har aldrig köpt den där själv, men det låter som att lite vatten kan vara räddningen.

Värt ett försök! Lycka till!

• Aiwendil

Det är bara det att det är bara en sörja.. hur jag än fixade med den blev det värre och värre... och jag brukar vara duktig på sånt där..*S*
    Mitt råd trådis...
    Gör egen supersmet i stället...

• Kajsan

Tycker att det blir sörja när jag gör vanlig smet också jag, vet inte vad jag gör för fel

• Aiwendil

Åh... Kajsan...*skrattar*...
    Kom hit så kan jag ha pannkaksskola med dig

• Molnet

Åh jag har också gått på den där niten. Gjorde egen smet i ren ilska och var såå arg när jag åt mina pannkisar (som iofs blev mkt goda )

• Majsan70

Så här gör jag!

Jag tar typ 4 ägg...häller i mjöl tills det blir en kladdig smet när jag vispar. Smeten skall lix precis sätta sig på visparna. Lägger i socker o vanilj socker efter smak.. 1/2 tsk salt ungefär o fyller sen på med vatten tills jag har en smet som är lagom tunn/tjock. Låter smeten stå o svälla en stund o tillsätter sen eventuellt mer vatten om den är för tjock.. Blir supergoda o frasiga pannkokaor..

• Kajsan

Jag har provat massor med recept, men har nog aldrig fått till en bra pannkaka.
    Förra gången provade jag 3 olika stekpannor för att kolla om det var felet
    Fattar ingenting...
    Provade Oatley, men det var om möjligt värre
    Kommer hem till Aiwendil på pannkaks-kurs

• Mirris

*suck*
    Ja det var ett himla kladd!!
    Vispade i 1 ägg.. o lite smör o vatten.. tja, inte vart det mycket
    bättre! Mest en massa bubblor!

Jo jag kunde väl ha gjort egen smet, men tyckte det verkade så behändigt... ska göra raggmunkar o fläsk till mig själv, så då tänkte jag att sonen kunde få nån pannkaka. O han äter nån röra nu o verkar tycka det är gott iallafall..
    Tack för alla svar!
    Kan ju bara upplysa om att det ALDRIG mer kommer att köpas sån färdigsmet!!!!

Sanna

• Themis

Mina pannkakor:

3 ägg
    En tesked socker, en halv tesked salt
    2 dl mjölk

Vispa.

Tillsätt 3 dl mjöl, då blir det en ganska fast gegga. Man gör så för att det inte ska bli så mycket klumpar som det blir om man tar all vätskan på en gång.

Späd med ytterligare 3 dl mjölk. Låt ev stå och svälla en liten stund, men det brukar jag strunta i.

Stek och ät.

Svar på tråden HJÄLP med pannkaksmeten!!!!!!!!!!!!!!!