• ellions mami

Hur gör man en inbakad fläta?

Någon som kan förklara?

• Svar på tråden Hur gör man en inbakad fläta?
  • Jossebell

okej det finns inbakta och utbakade beroende vilket håll man flätar.

inbakta. Tag 3 tunna flikar med hår långt upp på huvudet och fläta 3 tag. när du är på fjärde som ju är den flik du började med tar du upp lite hår till från den sidan du är på och sedan gör du så för varje tag du tar och varje flik du gör. Förmodligen fattar du inte ett dyft av detta eftersom det är ganska svårt att förklara. Iaf när allt hår är slut på varje sida och du eventuellt har hår kvar som inte är flätat så flätar du ner det som vanligt till du sätter snodd.

• JCA

Inbakad fläta:
    Börja som en madickensvans långt upp på huvudet.

Dela in den i två och börja som en vanlig fläta.

När du ska lägga över 3:e gången så gör du det som vanligt, men du drar även med dig lite extra hår från huvudet så att tussen blir lite tjockare. Sen gör du så hela tiden, tills du har flätat färdigt hela huvet och inte har nåt hår kvar att ta upp.

Då flätar du ner flätan som vanligt.

Det är viktigt att tänka på att strama upp det ordentligt, då blir det snyggast. T ex om man gör det på nån annan så ber man personen att titta upp lite i början och titta ner lite i slutet.

Om du vill göra en utbakad fläta gör du precis likadant, fast du flätar liksom underifrån istället, då hamnar flätan utanpå håret istället för i.

• ellions mami

okej så jag tar lite mer hår för var tredje tag?

• ellions mami

jag tänkte göra två inbakade på varsin sida

• ellions mami

tror ni jag akn göra dem själva?

• JCA

Dela en mittbena genom hela håret först då och sätt upp ena sidan i en tofs så länge medans du flätar på andra sidan.

• JCA

Jag fick träna jättelänge innan jag kunde göra själv men jag var bara 12-13 år då när jag bestämde mig för att göra... Du får prova och se

• ellions mami

haha okej tack för hjälpen ser så skönt ut nu när det e varmt!

• JCA

Ja, det är ju det! Akta så du inte bränner dig i mittenbenan bara, det är inte lika skönt

Svar på tråden Hur gör man en inbakad fläta?