• lancrox

svamp på tungan gråter hela tiden ?

svamp på tungan gråter hela tiden ?hon har inte fått ngt för svampen bvc sa att jag skulle ta en tops å doppa den i vichy sedan på hennes tunga det har at tbsolut inte hjälpt är ännu värre, å hon har problem med att ta bröstet vet inte vad jag ska göra
    några tips?

• Svar på tråden svamp på tungan gråter hela tiden ?
  • Skusan

Hur länge har du kört med vichy? Annars tycker jag att du ringer igen, hon kan behöva penslas med det där lila...Kommer ej ihåg vad det heter just nu.. Gensiana? Hmm...

• Skusan

Ok, det kanske är lite för tidigt att säga om det hjälper, men om du säger att hon blir värre så tycker jag du ringer imorgon när dom öppnar bvc igen och ber att nån tittar på henne, hon ska ju inte ha ont. Du kan ju även ha fått lite svamp på bröstet, det smittar rätt lätt. Men fortsätt badda med vichy, det kan du göra hur ofta som helst, det är ju inget "farligt", och badda även dina bröstvårtor och se om det hjälper.
    Hoppas det går över fort nu!!

• Elut

Jag tror inte att svampen gör ont. Mina barn har båda haft det under månader men jag har aldrig upplevt att de gråtit pga svampen.
    Kan det vara någon annan orsak till att hon gråter eller började det precis då svampen kom?
    Fortsätt pensla, det kan ta lång tid innan det ger sig. Vichyvatten ska vara nästan lika effektivt som medicinerna.

Lycka till....

• Maria84

Testa att ta bikarbonat och vatten istället. vichyvatten hjälpte inte på Liam. Ska bara komma på hur mkt bikarbonat det är...

1 dl vatten ( kokat avsvalnat)
    1 tsk bikarbonat

Blanda.
    Du kan göra en blandning på morronen och de håller sig hela dagen.
    Kan även använda det på bröstvårtorna.

• jeannette

man ska pesla hela tiden a viche annars så kan hon från bc ge den där lilla grej man penslar två gånger o den är över OM hon inte skulle ha sånt hos sig be namnet o så för du köpa den po apoteket eller så finns det en recept på en grej som kostar runt 300 spänn och namnet på den kan bm o den penslar man i tunga o sedan är det över!

konstig att bm sa att man ska ge bara viche vatten o har inte sett hur spriden svampen var..

kör flera gr med viche, dem måste blir bättre med det..
    lycka till

• Jennie Brunflo

Dagens vichyvatten (du måste ha det vatten som heter vichyvatten med brun etikett) har mycket låg bikarbonathalt. Därför funkar det inte på de flesta barn.

Då är det bättre med bikarbonatvatten. Recept har Maria84 skrivit ut.
    Doppa hörnet på en handduk i vattnet och dra på tungan och tvätta dina bröstvårtor med det.

Torsk får de inte ont av och det smakar ingenting. Med andra ord lider de inte av torsk alls.

Du kan även doppa nappen i vattnet och ge den.

Lycka till!

• TrollGos

Barn kan lida av torsk tyvärr Min son fick torsk i våras och hade stora problem. Det kan absoplut besvära barnen och hjälp kan behövas. Vi provade med allt, vichy, bikarbonat, pensling på bvs osv...men han led mer och mer och till slut vägrade han äta.

Vi fick då Mycostatin utskrivet och det tog nästan 6 veckor innan det var borta helt. En mycket jobbig period.

Torsken kan sprida sig ned ända till tarmarna om man har otur. Det märker man om barnet bajsar vitt.

Jaja så hemskt behöver det naturligtvis inte vara men ring BVC och be dem om hjälp igen om det inte är bättre imorgon, jag tror att vi väntade lite väl länge...med facit i hand.

Kram

• tigger

om du ska ta bikarbonat så är det
    1 dl vatten och ett KRYDDMÅTT bikarbonat. Inte tesked som det stod i ett inlägg tidigare!!

Svar på tråden svamp på tungan gråter hela tiden ?