tips på vad man kan göra runt norrköping (förutom kolmården)
Vi ska bo i en stuga i söderköping tis-fred v 29, på onsdagen har vi tänkt besöka kolmården, men vad mer kan man göra?
Det är jag, sambon och sonen på 1 år som ska semestra.
Vi ska bo i en stuga i söderköping tis-fred v 29, på onsdagen har vi tänkt besöka kolmården, men vad mer kan man göra?
Det är jag, sambon och sonen på 1 år som ska semestra.
*puff* det måste väl finnas nåt man kan hitta på?
Vid söderköping finns det ett jättemysigt glasskafé som ligger längs göta kanal. Vet inte vad det heter men tydligen väldigt populärt. Ni kan ju kolla slussarna längs kanalen. Vid fint väder är det kul att bara kolla på folk som ska ta sig genom slussarna
Trevlig resa!
Söderköping måste väl ha en hemsida med tips eller?
femman: ifs men kommunens tips kan vara ganska tråkiga
femman: Det är smultronstället du menar. Det är inte ett glasscafé, det är en glassrestaurang! =)
Tips är att hoppa över lunchen och inte glömma att ta med sig kameran när man går (Inte om, när!) till smultronstället. Det ligger precis vid slussen inne i Söderköping.
Söderköping är en trevlig stad att vandra omkring i o shoppa, likaså Norrköping. Det finns flera trevliga fik och museerna är gratis. Blir det fint väder finns flera fina badplatser i skärgården St:anna och Arkösund. Lekparker finns fler i Norrköping som är trevliga för sonen.
Men Kolmården är nog kanske det bästa för er o sonen.
Jag gillar leksaksaffären Lilla Snigel i Norrköping!!
tack för era svar.
glassrestaurang låter mumma, så dit måste vi gå
Mal: hur hittar man dit?
Hej!
Jag bor i Norrköping och jag rekommenderar givetvis Smultronstället i Söderköping, ligger längs med kanalen, det går inte att missa det när man går nere vid vattnet. Det är flera mysiga resturanger och små affärer vid Smutronstället också!
I Norrköping finns Arbetets Museum, det ligger i Industrilandskapet! Det rekommenderar jag, de brukar alltid ha något roligt för både vuxna och barn. I närheten av museet ligger även Destination Norrköping, gå in där och få en massa tips, de är toppen de som jobbar där!
Färgargården - ett jättefint café längst med Motala Ström (Åbackarna) är ett populärt fika ställe!
Abborreberg - när ni kommer från Söderköping så svänger man av E22 mot Arkösund men åker där mot Lindö och så följer man bara Söderleden mot Lindö, ganska snart blir det skyltat på ett Vandrarhem och det ligger i Abborreberg, det är ett jättefint friluftsområde med lättare luncher och glasservering och bra att lekplats! Ligger vid Bråviken och vill man kan man även gå ner till Lindö Småbåtshamn eller gå till badplatsen Slipen. (Bor själv precis i närheten )
Leksaksaffären Lilla Snigel ligger på affärgatan (Drottninggatan) men en bit ner mot tågstationen, inte alls långt att gå ligger på högersida om man kommer uppifrån
Fortsätter man Drottninggatan ner så kommer man till tågstationen, men innan så finns Carl Johanspark, de är kända för sin Kaktusplantering! Den är värd att ta en titt på! Olika tema varje år!
Om det är bad som gäller så finns ju en underbar skärgård! Mons camping är barnvänligt, åk E22 mot Västervik men sväng av direkt efter Söderköping mot St Anna! Sen är det skyltat, ta ca 20-30 minuter att åka till! De har resturang och fik!
Hoppas ni får en bra vecka i Norrköping!
/Emma!