Hemsk natt!Panikattack i flera timmar
Jag har haft paniksyndrom i snart mer är 4 år.
Har gått kognintiv terapi och användt medicin mm.
Jag har en son på snart 1 år och för nån vecka sen så skulle min mamma vara barnvakt och jag skulle träffa en gammal väninna.
Det vart sent, senare än planerat och vi bestämde att jag skulle sova över hos min väninna istället för att börja åka hem sent helt ensam.
Vi gick iallafall och la oss.
Jag kände när jag lade mig under täcket och alla lampor var släckta att mitt hjärta bultade väldigt hårt.
Jag tog ett par djupa andetag och tänkte att det går över och jag bara behöver komma till ro.
Men det gick inte över. På flera timmar. Det blev bara värre!
Jag hittade ingen bra ställning att sova i, kändes som att hjärtat skulle bulta sig ut genom bröstkorgen, försökte slappna av genom att bli varm med att ha täcket över mig, men jag bara svettades, jag vände mig om hela tiden, kämpade verkligen för att slappna av men det var omöjligt.
Jag gick till badrummet säkert 10 ggr, visste inte va jag skulle ta mig till.
Jag visste ju att det säkerligen handlade om en panikattack, har bara innan haft mindre panikattacker ute bland folk och aldrig hemma.
Jag ville inte säga nåt till min väninna, hon skulle upp och jobba tidigt och hon har aldrig varit helt förstående när jag berättat om min panikångest.
Jag försökte dricka vatten, gå till köket en stund,lägga mig igen, tänka på annat men det gick inte.
Obehaget jag kände i hela min kropp var bland det värsta jag varit med om.
Jag ville bara hem till min son, men jag vågade inte gå ut mitt i natten och speciellt inte åka buss med denna hemska panikattack...
Det blev ljusare och ljusare ute....klockan blev 3,4,5...
Ångesten gick inte över, jag var slut i hela kroppen men kunde inte somna.
Jag satt inne på toa flera gånger och undrade vad i helvete jag skulle ta mig till?
Själva panikattacken var skrämmande för att den kom så oväntat och för att den varade så länge, annars brukar jag kunna tänka logiskt och slappna av när jag känner paniken komma.
Jag försökte ringa hem vid 05.00 och be hennes sambo hämta mig med bil, men mamma hade dragit ur kontakten på kvällen för att ingen skulle ringa och väcka barnet...
Det blev iallafall morgon och jag fick sällskap i bussen med min väninna som åkte till jobbet.
Jag berättade inte vad som pågått hela natten.
Jag var överlycklig när jag kom hem!
Jag började med medicinen på engång efter det som hände.
Finns det nån som varit med om liknande panikattack?
Det var obehagligt att ens skriva om den natten, men samtidigt skönt att få berätta för nån, för er.
Tack för att du orkade läsa.