• Rokka Jill

Tvätta moppen?

denna sommaren mpste vi tyvärr snåla.. så jag vet faktiskt att man kan tvätta moppen..
    jag undrar bara hur många grader?
    60 känns knappt lönt.. men rädd att 95 sabbar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-09 23:57:23:
    GOLVMOPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INTE BRUM BRUM MOPPE!!!!!! *:-d*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-09 23:57:43:
    * *

• Svar på tråden Tvätta moppen?
  • MSI

Jag som tolkade det som du skulle tvätta mopeden jag

• Stellas Mami

Har du gått o köpt moppe?

• peterpani

Min städerska tvättade alltid mopparna i maskin på HÖG temperatur, vet tyvärr ej om det var 95. Men skulle det inte gå hade det ju ändå bara varit att slänga för 60 räcker inte.

• Stellas Mami

Jag brukar koka vatten o hälla i hinken.. Det gör jag ofta.

• Rokka Jill

mmm det var det jag tänkte... men tänkte o andra sidan plastgrejen på moppen.. om den skulle sabba..

• Rokka Jill
    Stellas Mami skrev 2006-07-09 23:58:08 följande:
    Jag brukar koka vatten o hälla i hinken.. Det gör jag ofta.
    hmmm men så bekvämt med tvättmaskin.. men tack för tipset =)
  • Stellas Mami

Nej det händer inget med den. Weledamopp har vi. Sen är den så ren så du kan tugga på den!

• Lavina

Jag tvättar i 60 grader, men brukar du kasta moppen annars?

• Rokka Jill
    Stellas Mami skrev 2006-07-10 00:00:59 följande:
    Nej det händer inget med den. Weledamopp har vi. Sen är den så ren så du kan tugga på den!
    härligt... ska tänka på det när jag blir sugen
  • Rokka Jill

Lavina.. ja jo vi brukar slänga den.. jag har tvättat förr innan jag blev ihop med sambon (han tycker att tvätta sånt e äckligt) men det var så längesen nu.. jag kommre asså inte ihåg...

• Lavina

Jaha, jag tvättar min varje gång jag torkat golven 1-2 ggr i veckan så skulle jag köpa ny varje gång skulle det bli väldigt dyrt

• Rokka Jill
    Lavina skrev 2006-07-10 00:16:35 följande:
    Jaha, jag tvättar min varje gång jag torkat golven 1-2 ggr i veckan så skulle jag köpa ny varje gång skulle det bli väldigt dyrt
    vi har varit slarviga sista tiden med golv tvättandet
    men sista gången har jag gjort det ofta.. o jag känner att det skulle behövas nu
    åååh min sambo hade strypt mig om jag hade börjat tvätta den regelbundet med....
    gaaaaah =)
  • Lavina

Men det är inte äckligt att tvätta den. Den är ju ren varje gång man kör runt den på golven istället för att den fått självtorka & ruttna tills nästa gång golven torkas,
    och igen & igen..*hu*

• Rokka Jill
    Lavina skrev 2006-07-10 00:24:10 följande:
    Men det är inte äckligt att tvätta den. Den är ju ren varje gång man kör runt den på golven istället för att den fått självtorka & ruttna tills nästa gång golven torkas, och igen & igen..*hu*
    jo jag håller deffenetift med dig!!!!!

jag "ser på den" normalt om den behövs tvättas..
    efter jag har torkat golven sköljer jag den bara.. precis som spannen..

Sambon tycker det e äckligt att ha att göra med moppen. asså typ dalta med den i tvättmaskinen o så..
    så han slänger den o köper nytt när han tycker det behövs..

o varje gång han tar en mopp (o de kostar typ 50 ??)
    så påpekar jag "love vi kan tvätta den"
    "nej det ska inte tvättas några moppar.. jag vill ha en ny"

jeeeeessssssåå.... envis som fan e han mer.. men nuuuuuu har han inget val... för nu har vi inte råd med sånt trams *mohahaha*

*skrattat åt vårt eget elände....*
Svar på tråden Tvätta moppen?