• loves

färgade linser?

jag har blåa ögon och önskar linser som är bruna....men...har kollat på olika sidor på nätet, men hittar inget för oss som vill ha mörka, men har ljusa ögon!?
    De finns massor för dem som har bruna men vill ha blåa osv...

Vet ni ngt tips? (ingen styrka)

• Svar på tråden färgade linser?
  • Fru Myhr

Va? Det brukar vara tvärtom, de flesta färgade passar för de med ljusa ögon, men inte tvärtom.

Köp linser som är heltäckande är mitt tips, inte såna med ett hål för pupillen, det ser så onaturligt ut.

S + M = Sant
  • loves

har du ngn länk till dem du hittat? har kollat överallt känns de som, men jag ger inte upp!!

• OlgaMatildah

vill också ha det!

• Fru Myhr

Tror det finns på de flesta internetbutiker, vet inte riktigt vad de heter med sök linser webshop så kommer det nog upp.

Har köpt mina från synsam.

S + M = Sant
  • Skruttisen2

Jag har gröna ögon och haft bruna linser men jag har då gått till en optiker (man kan även få dom utan styrka där) Jag använde linser som hette hazel (Färgen hette så ) och dom funkade på mig. Finns även att beställa på nätet.

• loves

har ingen ngn länk?
    kollar nu på lensway.se men hittar inget...är ja komplett dum?

• loves

men de verkar ju som om man måste ha en optikers godkännande för om man ska beställa via nätet....

Men om man vill beställa utan styrka,så ska man väl iinte ha godkännande? ngn som har erfarenhet?

tack för ala svar

• Mitsukai

Det är en rekomendation att du varit till optiker bara föra att du ska veta att du får rätt styrka men det var inga problem att beställa när jag provade

• loves

hej igen:
    var hos optikern och kollade läget lite ang. färgade linser. Och hon sa att dem helfärgade linserna endast finns för ett visst synfel och finns inte för oss som inte vill ha ngn korregering alls....
    Det enda alternativet vore alltså att ta dessa som är / ser målade ut...dvs. ser inte så naturligt ut...

Är det ngn som vet om utbudet varierar hos olika optiker??

Svar på tråden färgade linser?