Roliga samtal till 118 118 :-D *Rolig läsning så här mitt i natten :-D *
Ett gott skratt förlänger dagen sägs det ju
*En kund på 118 118 fick ett mycket snabbt svar av telefonisten, varpå han utbrister:
- Va i helsike, du var ju snabbare än en spottkobra. Det är helt otroligt!
*Det ringde en dam som frågade efter numret till ett par. De namn som damen sökte fanns inte i databasen. Efter en stund sa damen till telefonisten:
- Ja jag vet inte var dom har tagit vägen?De skulle ut och paddla, så jag vet inte...
*- Jag vill ha numret till Sven Larssons bror. Om du fortsätter samma väg som han bor på och svänger vänster vid Ica så bor brodern efter huset med den tama älgen.
- Vet du vad brodern heter? Eller adressen?
- Nej.
- Då kan jag inte hjälpa dej tyvärr...
- Okej då, han har väl hemligt nummer då!
*En kund ringer in till Eniro: 118 118. Telefonisten tar fram de uppgifter han söker och frågar om hon ska skicka numret i ett sms till kunden. Det vill emellertid inte kunden eftersom han inte vet hur sms fungerar. Kunden berättar för telefonisten att han just varit och köpt ägg så det är inga problem för honom att anteckna det.
- Man tager vad man haver, sa kunden och skrev ner numret på äggkartongen.
*En telefonist har ett väckningsuppdrag till en kund. Hon ringde och ringde, många signaler gick fram. Till slut hör telefonisten hur någon lyfter luren, tappar den och tar upp den igen. En stressad ung man svarar till slut:
- Hej! Vet du... jag låg i en sovsäck och jag kom inte ur....
*- Jag söker veterinären i XXX.
-Det finns två stycken, vill du ha informationen på sms? Din mobiloperatör tillåter inte att jag kopplar dig.
-Nej, jag förstår mig inte på den här mobilen, jag får skriva... Jag har inget papper, jag skriver på handen... Men jag kan ju inte skriva på handen jag håller telefonen i... Jag får skriva på benet.
*Kl. 19.30 en fredagkväll ringer en stressad man från Stockholm. Han vill veta vart ett nummer hör hemma. Det har ringt många många gånger under eftermiddagen, men han har inte kunnat svara. Han undrar vem som är så angelägen att få tag på honom. Numret går till ett dagis. Kunden utbrister:
- Helvete, jag har glömt hämta barnen!
*Kund: Hello, you speak english?
Telefonist: Yes of course, what can I do for you?
Kund: Who has number: Silo ej paj paj vann ej på silo ej naj?
Telefonist: 08 - 551 84089 the owner of that number is Xxxx Xxxx