• Alicia05sMamma

Roliga samtal till 118 118 :-D *Rolig läsning så här mitt i natten :-D *

Ett gott skratt förlänger dagen sägs det ju

*En kund på 118 118 fick ett mycket snabbt svar av telefonisten, varpå han utbrister:

- Va i helsike, du var ju snabbare än en spottkobra. Det är helt otroligt!

*Det ringde en dam som frågade efter numret till ett par. De namn som damen sökte fanns inte i databasen. Efter en stund sa damen till telefonisten:
    - Ja jag vet inte var dom har tagit vägen?De skulle ut och paddla, så jag vet inte...

*- Jag vill ha numret till Sven Larssons bror. Om du fortsätter samma väg som han bor på och svänger vänster vid Ica så bor brodern efter huset med den tama älgen.
    - Vet du vad brodern heter? Eller adressen?
    - Nej.
    - Då kan jag inte hjälpa dej tyvärr...
    - Okej då, han har väl hemligt nummer då!

*En kund ringer in till Eniro: 118 118. Telefonisten tar fram de uppgifter han söker och frågar om hon ska skicka numret i ett sms till kunden. Det vill emellertid inte kunden eftersom han inte vet hur sms fungerar. Kunden berättar för telefonisten att han just varit och köpt ägg så det är inga problem för honom att anteckna det.

- Man tager vad man haver, sa kunden och skrev ner numret på äggkartongen.

*En telefonist har ett väckningsuppdrag till en kund. Hon ringde och ringde, många signaler gick fram. Till slut hör telefonisten hur någon lyfter luren, tappar den och tar upp den igen. En stressad ung man svarar till slut:
    - Hej! Vet du... jag låg i en sovsäck och jag kom inte ur....

*- Jag söker veterinären i XXX.
    -Det finns två stycken, vill du ha informationen på sms? Din mobiloperatör tillåter inte att jag kopplar dig.
    -Nej, jag förstår mig inte på den här mobilen, jag får skriva... Jag har inget papper, jag skriver på handen... Men jag kan ju inte skriva på handen jag håller telefonen i... Jag får skriva på benet.

*Kl. 19.30 en fredagkväll ringer en stressad man från Stockholm. Han vill veta vart ett nummer hör hemma. Det har ringt många många gånger under eftermiddagen, men han har inte kunnat svara. Han undrar vem som är så angelägen att få tag på honom. Numret går till ett dagis. Kunden utbrister:

- Helvete, jag har glömt hämta barnen!

*Kund: Hello, you speak english?
    Telefonist: Yes of course, what can I do for you?
    Kund: Who has number: Silo ej paj paj vann ej på silo ej naj?
    Telefonist: 08 - 551 84089 the owner of that number is Xxxx Xxxx

• Svar på tråden Roliga samtal till 118 118 :-D *Rolig läsning så här mitt i natten :-D *
  • OlgaMatildah

hur har du fått reda på det här?

• bettyboopan

Precis lagom såhär mitt i natten *S*

Fast jag fattade inte den sista...?

• Alicia05sMamma

OM: Från deras hemsida

• Alicia05sMamma

bettyboopan:

Silo = sero
    ej = eight
    paj, paj = five, five
    vann = one
    ej = eight
    på = four
    silo = sero
    ej = eight
    naj = nine

Vilket ger nummret: 08-55184089

• Lioness

Den här var klart bäst:

Kl. 19.30 en fredagkväll ringer en stressad man från Stockholm. Han vill veta vart ett nummer hör hemma. Det har ringt många många gånger under eftermiddagen, men han har inte kunnat svara. Han undrar vem som är så angelägen att få tag på honom. Numret går till ett dagis. Kunden utbrister:

- Helvete, jag har glömt hämta barnen!

• Alicia05sMamma

Lioness: Ja visst var den Stackars barn

• nelle87

Kund: Kan jag få numret till, jag bokstaverar:
    S- som i spader, H - som i jag höjer, E- som i ett kort till, R - som i ruter, A- som i andra given, T- som i triss, O- som i otursförföljd och N- som i ny kortlek. Jag måste avbeställa rummet.

Haha den va bra

• Maerion

Hahaha, här är en annan bra:

Kund: Jag vill ha numret till Per Gessle.
    Telefonist: Per Gessle...
    Kund: Ja, han bor nog i Falkenberg eller nå't sånt.
    Telefonist: Du menar Per Gessle, musikern?
    Kund: Ja, han som sjunger...jag vill prata med honom...
    Telefonist: Jag får inte fram någon Per Gessle, han har förmodligen hemligt nummer.

Kunden pratar på om Per Gessle, och verkar inte helt nykter. Telefonisten försöker förklara igen.

Telefonisten: Dessvärre finns det inget privatnummer till Per Gessle, kan jag hjälpa dig med något annat?
    Kund: Ja då tar jag väl numret till hälsokostaffären i Jönköping istället.

• Maerion

Kund: Hej, vill ha numret till Telia Internet.
    Telefonist: Javisst, gäller det privat eller företag?
    Kund: Telia, det är ett företag! Har du aldrig hört talas om det? Det är jättestort!

Telefonisten skrattar lite och förklarar att hon känner till företaget men att de har olika kundtjänstnummer gällande privat- eller företagsabonnemang.

Kunden skrattar också, ber lite om ursäkt och vill bli kopplad till privata kundtjänsten.

• Maerion

Kund: Jag vill bli kopplad till folktandvården i xx.
    Telefonist: Då kopplar jag fram dig, varsågod.
    Kund (till sin kompis): Nu får du vara tyst för jag måste spela sjuk!

- Eniro 118 118 Simon
    - Hej, vet du hur man steker korv?
    - Eh, jaaa... Men, har du ingen vuxen i
    närheten som kan hjälpa dig?
    - Nä, jag och min lillebror är ensamma
    hemma.
    - Då tycker jag nog att du ska vänta till
    någon vuxen kommer hem.
    - Men vi är ju sugna på korv nu!
    - Jag tror det är bäst att du väntar i alla fall.
    - Okej då. Men jag är faktiskt 12 år!

- Hej, jag skulle vilja ha numret till en tjej i Karlstad!
    - Javisst, och vad heter hon?
    - Nej men det vet jag inte
    - Okej, söker du någon speciell tjej?
    - Nej, inte direkt. Bara en tjej. Kan du kryssa i någon sån där snyggruta och söka?

En äldre herre ringer till Eniro: 118 118 och inleder:
    - Hejsan, skulle du kunna ringa mig om 20 minuter?
    - Oj, det kan jag tyvärr inte göra... svarar telefonisten.
    - Men, vad ska jag då ta mig till? Jag har precis ställt en lasagne i ugnen, och den är klar om 20 minuter, och nu ser jag att vägguret stannat!
    - Har du ingen armbandsklocka eller äggtimer?
    - Nej, jag har ingetdera. Du måste nog ringa mig om 20 minuter och säga åt mig att ta ut lasagnen!
    Samtidigt hör telefonisten hur mannen har TV:n på i bakgrunden.
    - Men du, säger telefonisten. Jag tycker att du tar TV:n till hjälp och slår på text-tv! Där har du en klocka uppe till höger!
    - Men herrejösses vilken ängel du är, det ska jag göra på en gång. Ni har huvudet på skaft ni ungdomar! Tack och hej!
    - Smaklig måltid!

- Tja, sitter här på Medis och skulle vilja ha närmaste leksaksaffär.
    - Medis? svarar telefonisten.
    - Ja, Medborgarplatsen, det är inte alla som vet vad det är. Ibland kan man ju få prata med någon tomte på Öland.
    - Ja, just ja... svarar en telefonist någonstans i Sverige.

• Maerion

Hrm.. Jag kanske ska ge mig nu.. Men det var ju hur kul som helst

• 3barnsmor35

Som jag garvade!!!

Den var riktigt rolig den sidan

• lisalove

En kund ringde in och ville blir kopplad till vilken Telia-butik som helst, men inte i Norrland för då skulle hon inte förstå dem. När jag kopplat iväg kunden till butiken i Sundbyberg skrattade jag lite för mig själv - eftersom jag sitter i Gällivare borde hon alltså inte förstå mig.

• nelle87

fan nu har jag nog läst alla =/ Men de va kul så länge de varade

Svar på tråden Roliga samtal till 118 118 :-D *Rolig läsning så här mitt i natten :-D *