• Froggygirl

kan man vara gravid trots mensvärk????

Känner mig deppig. Ska testa den 15/7 och har fått mensvärk som kommer och går. Är det kört för min del eller kan jag vara gravid? Är det någon som varit med om liknande men ända varit gravid?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden kan man vara gravid trots mensvärk????
  • loopy

De gånger jag har varit gravid har jag trott att mensen skulle dimpa ner vilken sekund som helst!

• Little Pooch 05

Nu blev vi ju inte gravida med IVF, men när jag skulle haft mensen fick jag precis som vanligt mensvärk, i flera dagar. Men det bidde ingen mens, så BIM+3 pallrade jag mig ut och köpte ett test, och jovisst, det blev + som nu blivit till en 10 månaders pojke.

Lycka till!

• Froggygirl

Tack snälla ni för snabba svar. Just nu behöver jag verkligen höra lite solskenshistorier, för jag känner mig riktigt låg.

Är det fler med samma erfarenhet: mensvärk men ändå gravid? Har aldrig varit gravid i hela mitt liv så jag vet inte hur det kan kännas.

• Nam Nam

Det är så det känns när man blivit gravid. Molvärk/mensvärk Väntar mitt 4:e barn (snitt i DAG! Skitnervös!!!) och det har varit likadant alla gångerna.

• My Lovely Little Lumps

hade med mensvärk på båda mina grav mens med 2 gånger in på första

♥Min familj♥
  • bonni

Jag hade mensverk, kändes som dagen innan mensen kommer precis innan jag testade possitivt. Graviditeten var inte planerad och jag gick och väntade på att mensen skulle komma igång i en vecka innan poletten trillade ned och jag köpte ett gravtest och nu sitter jag med våran tre månader gamla pojke i famnen.

lycka till!!

• NicosMamma

Hej!!!

Innan jag gjorde mitt gravtest så hade jag mensvärk så jag tänkte ju hela tiden att nä jag är ju säkert inte gravid jag har ju mensvärk så mensen kommer säkert snart.
    Men jag var ändå gravid.

• Mrs J

Absolut, Jag hade extrem mensvärk och var övertygad om att det skulle bli minus på testet men det blev pluss.
    Hoppas på samma för dig

• pemi

Hade mensvärk vid vårt FET då jag var gravid också. Kommer fortfarande och går trots att jag är i v 26. Växtvärk och mensvärk känns precis likadant!

pemi

• Lugosi

Jag hade också som mensvärk vid mina grav. Jag tycker dock att de kändes något annorlunda (kan jag konstatera i efterhand). Inte riktigt lika intensiva. Molvärk som om mensen skulle komma vilken sekund som helst. Sprang på toaletten i ett eftersom det kändes som att "NU!"

• girlie 01

Mensvärk är en biverkning av vaggisarna man kan ta efter ET. Vet inte om du tar vaggisar men gör du det så är det helt normalt med mensvärk och man kan alltså vara gravid i alla fall.

• LindaD82

Jag har fortfarande mensvärk/växtvärk och jag är i v 11 nu!

//Linda
  • almn

Jag hade hemsk mensvärk i början av min graviditet.

Jag trodde inte jag var gravid men idag väntar vi en liten pojke, BF 31:a augusti.

• Loppeloppan

Jag var övertygad om att vi hade misslyckats med vår icsi. Jag hade inga som helst symptom förutom mensvärk till och från dagarna innan test. Men på testdagen blev det + och nu, 4 dagar senare, har jag fortfarande mensvärk (växtvärk?) och börjar må lite illa. Håller tummarna för dig!

• Vilgotha

Önskar dig lycka till

Har/hade också mensvärk/växtvärk av och till, jag är nu i v. 8...känns allt bra läskig..

• blå krysset

Jag hade kraftig mensvärk i en vecka innan jag upptäckte att jag var gravid.

• Sanna73

Jag instämmer med de övriga. Hade också mensvärk efter vår ICSI, testade plus och är nu i vecka 38.
    Mensvärk betyder inte på något sätt att det är kört. Låt hoppet leva.

Håller tummarna för er

• bennie81

Jag är på dag 33 idag och har mensvärk/molvärk till och från, jag äter pergotime och är lite osäker på BIM.Som mest har jag haft 33 dagars cykel så jag antar att det blir BIM+1 imorgon.Det ska bli spännande att se om det blir ett plus eller om mensen hinner komma innan jag testar. Jag brukar få jätteont och så kommer mensen direkt.Hoppas, hoppas att den håller sig borta!

Svar på tråden kan man vara gravid trots mensvärk????