Spjälsängstäcke????
Hej!!
Nån som vet varför det står "Rekommenderas från 1 år" på IKEAs spjälsängstäcke????ska man inte ha täcke innan dess eller??? Var får man tag i det???varför inte ikeas? NÅN SOM VET???
Hej!!
Nån som vet varför det står "Rekommenderas från 1 år" på IKEAs spjälsängstäcke????ska man inte ha täcke innan dess eller??? Var får man tag i det???varför inte ikeas? NÅN SOM VET???
ikeas blir för varmt att ha för dom små tror jag det stog nånting om i deras butik och att de säger att m kan använda babyfilt istället...
Vi kommer att använda påslakan med en filt i och senare i vinter när det blir kallare så lägger vi på flera filtar.
IKEA rekomenderar att inga barn över huvudtaget under 1 år ska ha täcke.... Inte deras täcke i sig. Just eftersom det blir för varmt och för att det är lätt att barnen får täcket över huvudet! Dom rekomenderar en filt vilket vi använder och det fungerar alldelles utmäkt. Knappt att man behöver ens det nu när det är så varmt.... Till vintern kommer vi att ha pjamas och lite tjockare filt till sonen....
Hej!
Precis som ovastående personer skrivit. Det blir alldeles för varmt med täcke. Vår dotter har alltid sovit i pyamas+påslakan+filt och nu på sommaren sover hon i blöja+påslakan.
ok!! tack!!!!!!
Vad använder ni för typ av filt i påslakanet, fleece eller bomull eller något annat material?
puff puff de vill jag me veta =) vet inte vad jag ska välja för täcke te bebben =P
När dottern var bebis köpte vi en fleecefilt på ikea och delade i två... När det var kallare satte vi i en i ett påslakan men mest har hon sovit med bara påslakan på sig...
Oj, vilken tur att jag läste detta...har precis köpt både täcke och kudde till spjälsäng på ikea...såg nu att det står 1+ på förpackningen...både på kudden och täcket...
Nu måste jag köpa nytt...vart hittar jag lämplig kudde då?...på barneshus?...där måste väl dom rekomendera det bästa för barnet.
Kan man stoppa i en vanlig bäbisfilt eller blir inte påslakanet alldeles för stort då?
Har bf 8nov... kommer inte bäbisen frysa i vinter med bara en filt?
Tur att den här sidan finns...det här hade jag ju ingen aning om...synd att jag köpt fel bara...får väl spara det till senare eller byta...
tänker mycket: ikea har kudde för mindre barn oxå =)
Oj, vi missade helt det där med att täcket var från 1 år med våran son. Vilken tur att han överlevde.
På sommaren kan jag förstå att det blir för varmt, men i november och de övriga kalla månaderna kan jag tro att täcket funkar bra ändå.
Nu i sommar tänkte vi bara ha påslakan, vårt sovrum är så hett.
Men till vintern åker nog täcket fram ändå.
Just det där med åldersbegränsningar får man nog ta med en nypa salt ibland. Vi skulle köpa en Lära-Gå-Vagn och en vi tittade på var från 3 år.
Hm de flesta barn kan ju gå då! Men företagen gör allt för att skydda sig själva berättade då expediten.