• Viclar

Fler med ont i magen på natten?

Jag vaknar flera gånger per natt av att jag har ont i magen. Ex när jag vänder mig i sömnen så vaknar jag för att det gör ont i magen, reser jag mig från ryggläge så får jag ont i magen. Är i v. 35 nu, är det fler som känner som jag?

Sen har jag jätteont i fötter och händer när jag vaknar på morgnarna, både fötter och händer är svullna, men är det vanligt att man har ont då? Börjar bli rädd att jag har fått reumatisk värk eller ngt....

• Svar på tråden Fler med ont i magen på natten?
  • Isaken

Jag har likadant!
    Händer å fötterna är nog "bara" vätska! Har stödstrumpor på natten, hjälper för mig. Händerna är värre.
    Är mitt andra barn å mådde likadant med första så det är inget farligt iallafall!
    Bullar upp med mycket kuddar i bingen, å försöker ligga så bekvämt det går!
    Är i vecka 36.

• ärtan06

Jag har oxå ont i händerna när jag vaknar, svårt att böja fingrarna. Men lederna blir ju svullna när det samlas mycket vätska i händerna så det är nog därför det gör ont. Reumatisk värk behöver du inte oroa dig för..

• MiaFia80

Jag känner igen det där med magen. Har jätte ont när jag vaknar på natten. Det är nog inget konstigt.

• Karin och Pyret

Känner precis igen mig! Jag är idag 35+0.

Har ont i framför allt händerna på natten pga svullnad. Försöker lägga dem uppe på kudden (brukar alltid sova med en arm under kudden).

Med magen är det så att det onda försvinner något om jag går upp och kissar. Känner mig inte särskilt kissnödig på nätterna men brukar ändå gå upp vid 5-tiden. Har fått för mig att om urinblåsan är full blir det trängre och att det kan göra ont av det, vet inte alls om det stämmer, men så länge det hjälper att gå upp och kissa gör det inget om det bara är psykologiskt
    Brukar dessutom palla upp mig med 4-5 kuddar när jag sover. (Inte kul när man vill byta ställning mitt i natten...)

• Johannas mamma

Får också ont i magen + att jag är svullen i fötterna/benen o domnar bort i armarna.

• Sway

jag är bara i v 12 och jag har ont i magen när jag vänder mig för fort...vet inte varför...men jag ska nog prata med min bm om det....

• zara82

känner precis likadant. händer och fötter ömmar jätte mkt. kan knappt gå på fötterna när jag har precis stigit upp. och fingranar känns som korvar och gör ont att böja.
    magen instämmer jag med "karin och pyret" att det blir bättre när man har kissat under nattetid då att värken i magen släpper. men annars gör det ont att vända sig. man sover ju inte medd en bekvämaste ställningen.
    tänkte ni som bullrar upp me kuddar, har ni lagt en kudde under magen då på sidan eller är det bara benen??

• Isaken

Både under magen å mellan och under benen

• Isaken

Sway: Hade oxå ont i magen vid hastiga rörelser framför allt när jag låg ner, tror det har med att livmoder växer att göra. Stretar å drar lite! Men fråga för säkerhets skull!

• Karin och Pyret

zara82
    Jag har en extra kudde under huvudet de kvällar jag har ont av halsbränna. En kudde under magen när jag ligger på sidan, en kudde mellan knäna (också liggandes på sidan) och gärna en kudde bakom ryggen så jag kan luta mig lite bakåt om jag vill ändra ställning utan att flytta hela mig och alla kuddarna. Har även hänt att jag lagt en kudde under fötterna för att de varit så svullna nu de senaste två varma veckorna.
    Hmmm, det går inte att ligga så nära maken nu med alla dessa kuddar, som ni kanske förstår

• Sway

Isaken: tack dte känns bra att veta...

• annagreta

Kul eller vad man ska säga), har precis det där med ont i fötter och händer på naten mest och helt stela ledersom en gammal dam.Får också ont i magen nattetid (v36-35+4)och går upp och går lite vid 4 tiden för att inte bli så stel och för att äta något . Är småhungrig hela tiden.

• Fru Söderlund

Min mage ömmar också på nätterna, brukar ha en kudde under magen, en mellan knäna och en bakom ryggen. Men jag blir så varm så fläkten går på högvarv hela natten. Sambon säger att han kommer att få problem med prostatan..stackarn, men vad gör man? Är uppe på toaletten minst tre ggr varje natt, mina händer domnar på nätterna. Och så denna törst, måste dricka minst 0,5 liter vatten varje natt, annars kan jag inte somna om. Längtar tills bebisen kommer!!!!!!!!!!!! Bf 1/9

• Karin och Pyret

lothan
    Jag är också jättetörstig, dygnet runt!
    Men det är så jobbigt att dricka på natten, mest för att man är så otymplig när man ska upp i en position där inte halv flaskan rinner ut i sängen...

• PellePlutt81

har haft ont under fötterna när jag vaknar på nätterna eller på morgonen under flera månader och är "endast" i vecka 31. i natt vaknade jag fler gånger av att jag hade ont i magen värkte vid sida lite.. men bebisen sparkade ganska mkt i natt oxå det kan ha vart ömt pga det eller?

Svar på tråden Fler med ont i magen på natten?