• ticktick

Tuggummi i håret!

Jag har precis kommit hem efter att ha åkt buss i min hemstad. Bakom mig satt det ett gäng tonårskillar som under färdens gång kallade mig en massa saker - inte på svenska men jag vet väl vad de betyder vid det här laget... Då jag skulle hoppa av skriker de någonting efter mig och så får jag någonting i håret. Bussen kör vidare och jag tänker först att det måste vara en geting eller någonting. Men jag inser snart att killarna spottat tuggummi i mitt hår... äckligt, illaluktande, kladdigt tuggummi... som är hopplöst intrasslat. Jag blir så himla ledsen, jag har ju inte gjort dem någonting, varför kan man inte få vara ifred, hur är man funtad om man gör så här mot folk man inte känner!? Jag kommer att få klippa loss det, det finns ingen chans att man kan kamma ur det... Fan, nu börjar jag gråta också. Man kan väl knappast gå och polisanmäla att någon spottat tuggummi i ens hår? De skulle väl skratta åt mig nere på polisstationen. Ville bara skriva av mig, är ensam hemma.

• Svar på tråden Tuggummi i håret!
  • October

förstår att du är arg, hade blivit urförbannad själv. Prova med isbit på tuggummit för att det ska stelna och prova att bryta loss bitar. Det ska funka på mattor och tyg så det kan vara värt ett försök.

• morsa ra

Vilka idioter det finns!
    Tycker synd om dig!

• Philenia

fy fan vad förbannad jag blir!!!!
    Vissa tror att dom kan bete sig hur som helst!!!!
    Tycker så synd om dig!!

• ExAnimo

Suck jag blir så heligt förbannad på människor som beter sig på sådant svinigt sätt.

Förstår att du är ledsen.

Kramar om

• Bisquit

Usch vilka idioter..

Det jag har hört och sett fungera är jordnötssmör! Låter helt sjukt men det funkar faktiskt!! Fråga inte hur..*ler*

Men iväg till ica och köp en burk och kleta in så ska du se att du får bort det snart.

Lycka till!!

• ticktick

Jordnötssmör? Jag som är nötallergiker! Haha, men om man bara smetar det i håret så lär jag väl inte reagera. Värt att testa, ska ringa sambon och be att han handlar med sig på vägen hem! Tack!

• ExAnimo

Jordnötssmör?? låter väldigt fyndigt. undrar om jag faktiskt inte hört det förrut.

TS hör gärna av dig och berätta hur det gått med jordnötssmöret.

Har ingen lust att kleta in mitt eget hår för att just testa om det funkar. Flört

Kram

OldMama

• Bisquit

Ni får sitta utomhus och ha handskar på er.

Jag trodde inte på det första gången nån sa det. men sen ssåg jag att det fungerade... ( fast jag förstår fortfarande inte hur?? )

Lycka till!

• Sweet rock N roll

Fy fan vilka jävla människor, borde fan gå att anmäla för psykiskt lidande eller ngt, tror inte att det går men det borde! Hoppas att jordnötssmöret fungerar för dig.

• ticktick

Jag har testat jordnötssmöret nu!! kladdigt och kanske inte den ultimata lösningen - men liiiite fungerar det i alla fall! Mindre att klippa bort med andra ord! Haha, men jag som tycker att bara lukten av jordnötssmör är förfärlig... nu stinker hela jag amerikansk frukostmacka! Sambon är dock lycklig över nytt pålägg i huset. Tack så mycket för tipset!

• Tessideluxe

Jo, man kan faktiskt polisanmäla. En kille som spottade mig i ansiktet en kväll i tunnelbanan blev dömd till böter i tingsrätten. Det är inte ok att spotta på folk, det är ofredande. Ring polisen och prata lite med dem. Även om de avskriver ärendet direkt så har du i alla fall anmält och gjort allt du kan.

Nästa gång du ser gänget kanske du får ta på dig duschmössa :)

/T

• Bisquit

Åh va skönt att det fungerade för dig ts!!

Tyvärr har jag ju inga bra tips om hur man får bort jordnötssmörslukt ur håret...

Men det kanske nån annan har?

Polisanmäl skiten!!

Svar på tråden Tuggummi i håret!