• cavi

Om inte livet vore så komplicerat...

En lång historia men jag känner att jag måste få skriva av mig....och hoppas på några goda råd! Vart ska jag börja...? Var tillsammans med mitt ex i 6 år och vi hade verkligen ett underbart förhållande. Tyvärr så jobbade vi väldigt mycket båda två och körde våra egna race lite grann på slutet. När vi sen köpte hus och jobbade nästan dag och natt med både huset och annat så fanns det inte så mycket tid kvar till någon kärlek. Kan väl säga att vi gick in i väggen båda två. Jag fick panik och ville separera. I samma veva så dök det upp en annan karl i mitt liv så jag gick princip dirket från ett förhållande till ett annat. Och givetvis så kändes ju det nya förhållande helt fantastiskt först. Blev sen gravid alldeles för fort och har nu en fantastisk dotter på 4 mån. Under graviditeten började mitt ex spöka men jag tänkte för mig själv att det måste va pga av alla hormoner när man är gravid...sen har det bara blivit värre och värre och sämre och sämre mellan mig och barnets pappa. Känner verkligen ingenting för honom och tycker att det är jätte skönt när han är bort..under helgerna så längar jag till måndag för att han ska fara till jobbet. Blir bara trött av att vara med han...han är rätt så intensiv på fel sätt...finns så mycket i hans personlighet som jag verkligen inte gillar. Inget förhållande är ju perfekt men jag vet då att det inte var så här med exet. Saknar exet nått fruktansvärt och vi är fortfarande jätte bra kompisar och pratar i princip varje dag. Vad ska man göra?? Kan det va pga av den stora omställningen efter man fått barn som det blivit så här med min nuvarande eller? Att jag verkligen inte vill att han ska ta på på mig eller knappt vill att han ska va hemma? Har svårt att tro det men vad säger ni andra? Det är som att jag helt stängt av alla känslor mot med min nuvarande...Vad ska man göra? och sen har man ju den stackars lilla tösen på bara 4 mån att tänka´på?? Nån som har varit med om liknande eller som kan ge nått litet råd?? Det är 1,5 år sen jag lämnade mitt ex....
    Oj vad långt det här blev...hoppas nån orkar läsa...

• Svar på tråden Om inte livet vore så komplicerat...
  • Guldet

Vännen, jag är så rädd för att satsa på fel kille för att sedan längta tillbaka till mitt ex.

• prince veigurs

Yes Jag har varit  med om det:( 
     vad ska man göra,  det gäller att hitta rätt balans i livet

• Enhörningen84

Jag tror tyvärr inte att dina nya är rätt. Jag tror att du vet vem som finns i ditt hjärta och var du helst skulle vilja vara. Det är skittufft och jag har tyvärr inget vidare bra svar på vad du ska göra. Kanske är det bäst att vara själv och landa i allt gällande tankar och känslor och så får tiden utvisa vad som är rätt. Kram till dig

Svar på tråden Om inte livet vore så komplicerat...