Adsl/bredband
Vilken ska man välja när man ska skaffa adsl? Är det telia som är bäst eller?
helt nollad på det här...
Vilken ska man välja när man ska skaffa adsl? Är det telia som är bäst eller?
helt nollad på det här...
Hej!
Jag har Telia och är supernöjd, har haft dom i över ett år. Lite dyrare, men ALDRIG nåt krångel!
Tjänsten är oftast detsamma hos alla leverantörer, det är supporten och kundtjänsten man skall ta i akt - OM det blir problem vill man få snabb och bra hjälp. Jag tycker Telia har bäst support och kundtjänst.
ComHem har vi haft ett par månader och tycker dem är suveräna. Fast det beror ju på om ni bor i ett hus som är anslutet till Comhem.
BBB ska ni akta er för. Många har haft problem med dålig kundtjänst, lång inkopplingstid, tekniska problem, dålig teknisk support etc. Överlag är dem inte trevliga att ha att göra med.
Jag har BBB och är jättenöjd. De har en väldigt bra kampanj på sin hemsida nu också!
Fast då måste vi haft tur då med BBB.. Har haft telia o enligt mig så klarade jag inte av dom.. Hade då frånbörjan tecknat ett abonnenmang hos telia i det skulle ett modem ingå vi väntade 1½månad efter alla papper hade kommit o därefter ringde vi. Enligt denne dam så var vi tvungna att köpa ett modem för över 1000kr fast de hade lovat ett gratis.. Till slut fick vi det men sen så krångla internet inte en eller 2ggr utan massor...
Nu har vi BBB och tycker både kundtjänst och bredbandet e helt ok... plus billigt..
Jag har jobbat på Telia bredband i 2 år (jobbar inte där nu) och vet att Telias adsl inte är tekniskt sämre än något annat, personligen tycker jag de har en mer kunnig support (vi får helt annan utbildning och har helt andra förutsättningar för teknisk felsökning än andra leverentörer, eftersom vi och Skanova (som äger näten) är typ same shit)
I de flesta fall hyr ju även andra leverantörer in sig på vårat nät vilket betyder att det blir en längre process vid tex felanmälan. Ja - bara något att ha i bakhuvudet.
Jag har också haft bra erfarenheter från comhem och BBB (ganska dåliga från BBBs adsl dock)
Telia eller BBB är det som är bäst.
På mindre stationer är telia bättre än allt annat men i dom stationer som BBB är etablerade på riktigt är dom lika bra, inte bättre men lika bra.
Telia är dyrare men har bättre tider på att lösa vissa problem eftersom dom har monopol på kopparkablarna och därför kan prioritera sina egna felanmälningar istället för andra operatörers.
com hem och väldigt nöjda har inte upplevt nåt problem vid felanmälan och kundtjänst(men som i alla kt även telia måste man påpeka att ja jag har redan startat om data/modem.....)
Kul :) 96% av kunderna som ringer in har verken startat om datorn eller modem (vi gjorde statistik på det)
Jag har BBB, är jätte nöjd super bra kundtjänst Bra priser, bra hastighet, bra support!
Vi har Telia och är nöjda med det. De är lite omständliga på vissa sätt, men de är de enda som har utbyggt bredband här. Jag föreslår att du kollar upp vilka olika alternativ som finns och jämför priser. I storstäder finns nog fler bolag att välja mellan och då pressas priserna ner också. Vi passade på när Telia hade ett erbjudande så att vi också ringer gratis dygnet runt. Lycka till!