• bulen

Extreeema bubblor i magen??

hmm.. lite känsligt det här.
    Har massa bubblor i magen, dom "kör omkring"
    Nu är jag säkert jätte fånig.. men jag kan inte låta bli att undra om det på något sätt är farligt för bebis? Har försökt "få ut" bubblorna, men de vägrar. Det måste låta förfärligt inne i magen på mig med tanke på hur det låter utanför :) Tänk om bulan får hörselskador nu? :p

Ska man äta något speciellt för att magen ska må bra??

Det har blivit så här sen jag blev gravid. har inte haft problem innan.

Är i vecka 19 nu..

• Svar på tråden Extreeema bubblor i magen??
  • Peos Mamma

Känner igen det....så har jag haft det hela tiden....fast jagär i v 10 bara...men sedan jag testade och redan några dagar innan hade jag det.!!

• TorpSara

Jodå, titta i mejerihyllan! Pprovivas produkter är speciellt framtagna för att minska gasbesvär. Jag tar shotsen regelbundet när jag inte är gravid, nu när jag är gravid fungerar min vanliga trasselmage som en klocka...

• Evalina

är det inte så att det är bebisen ni känner? så upplevde jag de första rörelserna!

• 2mammis

Jag har massor med bubblor som kör omkring. Är rätt kass i magen också. Jag har köpt på apoteket piller mot väderspänningar. De hjälper väl lite. Annars är det nog tyvärr bara att stå ut.

• bulen

hehe, ja.. har hört att fil ska vara bra för magen. Så nu blir det mycket fil framöver :)

• Saza

Säger som Evalina - är du säker på att det är gaser och inte bebben? Jag var runt den veckan du är i när jag trodde jag hade enorma gaser. Det bubblade som sjutton. Jag gick säkert i två veckor, innan jag till sist fattade att det var bebben

// Sandra - mamma till Wilma 051013
  • bulen

Bebis har jag känt, den har redan börjat ge mig små små buffar. Så det här är gaser :D Men de har börjat ge me sig nu.. hoppas de håller sig borta!

• Jesster

Jag håller med TorpSara, Provivas produkter är kanon mot gaser i magen. Jag drack ett glas på morgonen och ett på kvällen och allt lugnade ner sig betydligt.

Svar på tråden Extreeema bubblor i magen??