roddmaskin
hinner ej träna på gym. tänkte köpa hem lite grejer istället min rygg har brakat ihop läste att med roddmaskin tränar man rygg, mage ben lår mm någon som har en sådan och vill berätta. funkar den? blir det snabbt resultat,
hinner ej träna på gym. tänkte köpa hem lite grejer istället min rygg har brakat ihop läste att med roddmaskin tränar man rygg, mage ben lår mm någon som har en sådan och vill berätta. funkar den? blir det snabbt resultat,
Hej.
Jag tycker att du ska testa att gå på ett pass på gymmet som heter "core". Gå en eller ett par gånger så har du fått tips på jättebra övningar som är stärkande för mage och rygg. Dessa övningar kan du sedan göra hemma. Mycket billigare än en roddmaskin.
Fenixens ide är kanon, corepassen är jättebra för att stabilisera mage och rygg!!
Och det går fort!!
Vi köpte en roddmaskin men där får jag inte alls samma effekt som på corepassen.
Pilates har också bra stabiliseringsövningar för mage och rygg.
GLÖM inte att träna de nedre magmusklerna, dvs de som är under naveln, de är jätteviktiga för oss tjejer som gärna har en överdriven svank!!
Dessa kommer du åt tex när du ligger på rygg med benen i 90grader (som om du ligger med benen på en stol) och lyfter rumpan rakt upp!!
tack tar tacksamt emot alla tips är bara 29 men kroppen börjar kännas lite sliten nu och har haft lite rygg problem även foglossning vid 2 av mina 3 grav, så nu tänkte jag träna upp den ordentligt men har ingen möjlighet till gym då jag är själv med 3 barn utan hjälp med barnpassning
mrsgreen
det med stolen skall jag börja med nuuuuuuuu. tackar
mina små kämpar, jag vill bara förtydliga, du ska inte ha en stol där utan benen ska vara böjda i luften 90grader.
Detta är svaga muskler för många så börja försiktigt!
Är du ovan kommer du få en orbentlig träningsvärk.
Annars kan du ligga på rygg med raka ben. Lyft benen uppåt (de ska fortfarande vara raka) och sänk sakta ned dem igen. Upprepa så många gånger du orkar.
fenixen, den övningen kan jag inte riktigt göra. Jag får riktigt ont i korsryggen då. Har jag benen högre upp och inte sänker ner dem helt, så fungerar det. Är det fel att göra så?
Förslåt ts, jag bara kidnappar din tråd lite snabbt
Du kan testa att böha benen lite i knäleden. Ha dem böjda hela tiden med samma böjning.
jag får faktiskt ont ändå... Jag kan inte gå ner mer än ca 45 grader, fast det känns i magen ändå. Är det skadligt
Du ska inte göra något som gör ont. Vänta med denna övningen. Kanske du borde träna upp korsryggen lite?
jup, det är nog så. Ska göra lite rygglyft
Testa att ligga på mage och lyft arm och ben samtidigt. Rörelsen ska vara diagonal. Växla höger-vänster ganska snabbt.
Skoj, den ska jag testa. Vad tränar jag?
du tränar korsryggen erector spinae. Testa så känner du. Arm och ben ska vara raka och det räcker att du lyfter någon decimeter.
"fenixen - Annars kan du ligga på rygg med raka ben. Lyft benen uppåt (de ska fortfarande vara raka) och sänk sakta ned dem igen. Upprepa så många gånger du orkar.
"
Denna övning kan ställa till det för dem som har en dålig/svag korsrygg, enligt min sjukgymnast är denna övning för de som redan är väldigt trimmade!!
Hooppas du inte tar illa upp att jag lägger mig i...
glass helt ok bara bra då får vi mera tips på våra dåliga ryggar *L*