Drulleförsäkring?
Ähumm...glömde min fina digitalkamera på biltaket & körde iväg...den blev rätt så mosad av andra bilar.
Täcker hemförsäkringens drulleförsäkring detta, tro?
Ähumm...glömde min fina digitalkamera på biltaket & körde iväg...den blev rätt så mosad av andra bilar.
Täcker hemförsäkringens drulleförsäkring detta, tro?
Det är ju det drulleförsäkringen är till för
jupps det tror jag att den gör. Nackdelen är väl självrisken på 1000-1500 kr.
jo då ska du få ersättning från din drulleförsäkring så ring och snacka med ditt försäkringsbolag.
I våran hemförsäkring tror jag inte sånt ingår....vi har en separat drulleförsäkring. Kolla hur villkoren ser ut för dina försäkringar.
var hur mycket kostar det och ha en sån drulle försäkring?
Vi får våran gratis eftersom vi har kollektiv hemförsäkring både jag och maken via våra fackförbund, men jag tror att den ligger på ca 400 kr/år (Folksam)
min dotter har ingen försäkring på sig och kan man använda den som sån försäkring eller är det bara utöver?
Nu förstår jag inte hur du menar?
ja asså man har ju en "försäkring" på mig min kille och nu ska min dotter ha en men kan det va drulleförsäkringen ?? kan man ha det som en försäkring ? om dom blir sjuka ??
Det är en försäkring som går in o täcker om man råkar ha sönder eller tappa bort nånting....både hemma hos sig heller hemma hos nån annan.
Det är ingen personförsäkring som gäller om man råkar ut för en olycka själv eller blir sjuk.
Till henne får du ju skaffa en barnförsäkring i såfall.
Min gubbe gjorde samma sak. Vi fick brev igår om att värdet inte överskred självriske, så vi fick nada. Kameror har dåligt andrahandsvärde, vi köpte vår för ca 3 år sedan med 5 mpixlar (mycket då). Tycker man borde få ut ngt.
aha så drulle försäkring e bara nåt utöver
renee jupps ett komplement till hemförsäkringen