• Susis

Resa med 9 månaders till Costa Rica. Tips, erfarenheter sökes!

Hej, vi kommer att resa till Costa Rica om en månad då vår dotter är 9 månader.
    Är det någon som har erfarenheter från landet?
    Vi kommer att bo delvis på hotell och delvis hos bekanta (svenskar som bor där).
    Finns det välling, blöjor eller annan barnmat där?
    Någon som vet om det fungerar att ta med välling och barnmatsburkar från Sverige när man mellanlandar i USA? De brukar ju vara rätt kinkiga i tullen där mins sagt.....
    Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Resa med 9 månaders till Costa Rica. Tips, erfarenheter sökes!
  • Kamavi

Hej!
    Jag ska också åka till Costa Rica!!! Vi åker i dec/jan med vår dotter som då är 11 månader. Jag kan ju tyvärr inte ge så mycket tips men jag tänkte att du kanske kan ge mig några istället!!!
    Jag mailade Nestlé för att höra om de säljer barnmat i CR men de gör de tyvärr inte, blöjor ska finnas men de verkar vara sämre än våra här så det är kanske lika bra att ta med sig ett gäng. Hur det funkar i tullen har jag inte alls tänkt på men det måste man nog kolla upp.

• ulrikaikina

Har varit i Costa Rica och det ar uuunderbart dar! Barnvanligt i storsta allmanhet men jag hade inte barn nar jag var dar sa jag vet inte hur det ar med mat och blojor. Det beror ju valdigt mycket pa vart ni ska vara men jag tror att det kan vara lite svart att fa tag i, i alla fall maten.

• Susis

Hej,
    nu har vi kommit hem från vår Costa Rica resa och jag tänkte dela med mig av våra erfarenheter.

För det första är det otroligt barnvänligt. Alla verkar älska barn och det finns barnstolar på nästan alla restauranger.

Vi var den mesta tiden i San José och där fanns barnmat och blöjor i alla vanliga livsmedelsaffärer. Barnmat köpte vi av märket Gerber - och det tyckte vår dotter var jättegott. Det fanns mycket att välja på - både riktig mat och efterrätter. Men färk frukt finns det ju i mängder så fruktpuéer var ju ganska onödigt. Vi köpte också en gröt men den var otroligt söt. Välling fanns inte vad vi kunde se.

Blöjor köpte vi och jag tror att de hette Huggies. De läckte inte och satt uppe nästan lika bra som Libero - men de kändes mycket plastigare än blöjorna som finns hemma.

Ha en bra tid i Costa Rica Kamavi och alla andra som kommer att åka dit med barn.

• Susis

Hej,
    nu har vi kommit hem från vår Costa Rica resa och jag tänkte dela med mig av våra erfarenheter.

För det första är det otroligt barnvänligt. Alla verkar älska barn och det finns barnstolar på nästan alla restauranger.

Vi var den mesta tiden i San José och där fanns barnmat och blöjor i alla vanliga livsmedelsaffärer. Barnmat köpte vi av märket Gerber - och det tyckte vår dotter var jättegott. Det fanns mycket att välja på - både riktig mat och efterrätter. Men färk frukt finns det ju i mängder så fruktpuéer var ju ganska onödigt. Vi köpte också en gröt men den var otroligt söt. Välling fanns inte vad vi kunde se.

Blöjor köpte vi och jag tror att de hette Huggies. De läckte inte och satt uppe nästan lika bra som Libero - men de kändes mycket plastigare än blöjorna som finns hemma.

Ha en bra tid i Costa Rica Kamavi och alla andra som kommer att åka dit med barn.

• Susis

Hej,

Det var inga problem att ta igenom barnmat genom amerikanska tullen.

• AnnaOnIce

Kan du tipsa om hotell och sånt?
    Vad är det för väder i Januari, är det farliga insekter där eller ska man vara rädd för nåt?

Costa rica är min dröm rese ort!

Svar på tråden Resa med 9 månaders till Costa Rica. Tips, erfarenheter sökes!